Podpořte vaginální imunitu inovativní novinkou GYNELLA® Flora!   Čtěte více

Trichomoniáza

Trichomonas vaginalis neboli bičenka poševní je nebezpečná pohlavní nemoc, která znepříjemňuje život zejména ženám. Jedná se o vaginální infekci, jež je zapříčiněna bičíkatým prvokem množícím se ve vnitřních pohlavních orgánech a močové trubici.

Přenos, příznaky a diagnostika trichomoniázy

Trichomoniáza je nepříjemná nemoc, a ačkoliv ji můžeme snadno léčit, nevyplatí se ji podceňovat. Jedná se o problém, který nelze řešit bez lékaře, proto nedoporučujeme poslouchat jakékoliv babské rady.

Přenos nemoci

Bičenka Poševní je přenášena pohlavním stykem, případně se může šířit skrz předměty, na kterých ulpěla moč s bakteriemi (ty v moči vydrží až 24 hodin). Další možnost přenosu je kontakt s infikovaným vaginálním sekretem.

“TIP: Ani kondom není vždy 100% ochrana, pokud si tedy nejste jisti, zajděte si na testy. Jsou zdarma a bezbolestné.”

Příznaky

Pokud máte podezření, že by se vás trichomoniáza mohla týkat, zkontrolujte následující příznaky: hnisavý a svědivý výtok a zánět, který se může dostat i do dělohy. Dále se můžou vyskytovat bolesti při sexu a otoky v oblasti intimních partií.

U mužu jde často o zanícení močové trubice. Tam se ale projevuje trichomoniáza méně, muž si jí nemusí všimnout a z dlouhodobého hlediska riskuje chronické záněty prostaty a semenných váčků. U obou pohlaví můžou být průvodním jevem problémy při močení.

Diagnostika a testování

Nemoc můžeme prokázat pouze díky mikroskopickému testování biologického vzorku. Lékař vezme vzorek močového sedimentu, popřípadě provede stěr vaginální stěny či močové trubice. U mužů lze nemoc poznat i ze sperma. Jestliže vypozorujete, že by se vás trichomoniáza mohla týkat, neprodleně navštivte odborného lékaře.

Léčení a prevence trichomoniázy

Zamezit můžete bičence většinou používáním kondomu a vzájemnou partnerskou věrností.

Ve chvíli, kdy by se ve výtěru či vzorku trichomoniáza potvrdila, vám nasadí lékař funkční antibiotika “metronidazol”, která vyléčí až 95 % pacientů.

GYNELLA® Intimate Wash
Intimní mycí gel pro pravidelnou intimní hygienu žen.
GYNELLA® Intimate Foam 150 ml
Intimní mycí pěna pro každodenní použití na mytí a holení.