Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Kvasinkový zánět

Ženské pohlavní orgány jsou velmi citlivou a jemnou oblastí. Bývají mnohem náchylnější na různé infekce, záněty a mykózy. O genitálie je třeba se vzorně starat. Jakékoliv výkyvy nálady, stres, přemíra cukru i alkoholu, špatná životospráva vedou k různým problémům. Ženské tělo tak signalizuje, že něco není v pořádku.

Pak přichází na řadu zapáchající výtok, svědění pochvy, bolest v podbřišku. Vaginální mykóza postihuje skoro každou ženu. Některé opakovaně, jiné méně. Na vině je přemnožení kvasinek Candida. Kvasinkový zánět se v gynekologické ordinaci řeší nejčastěji.

Projevy zánětu

Ve chvíli, kdy se kvasinky přemnoží, což může způsobit i příliš sladkého jídla, se začnou objevovat tyto obtíže:

Kvasinky milují teplé a vlhké prostředí. K jejich přemnožení pak dochází, pokud se zvýší pH v pochvě.

Faktory způsobující zánět

1. Užívání antibiotik – Ty ničí bakterie, bohužel i ty dobré, které jsou obranným mechanismem v pochvě.
  2. Oslabená imunita – Stačí i malé nachlazení.
  3. Hormony – Pokud se zvýší hladina estrogenu, mění se pH. Bývá to u těhotných žen nebo u těch, které berou antikoncepci s vyšší dávkou estrogenu.
  4. Přemíra cukru – Dlouhodobé nesprávné stravování.
  5. Cukrovka – Špatná hladina cukru v těle.
  6. Nedostatečná hygiena a nevhodné spodní prádlo.

Léčba

Zánět není nic příjemného a je potřeba navštívit lékaře. Ten zhodnotí, někdy i na základě stěru, o jaký typ infekce se jedná a doporučí vhodnou léčbu.

Léčba probíhá pod dávkou antimykotik. Bývají ve formě krémů a čípků. Některé přípravky jsou i volně prodejné. Vhodné je současně léčit i partnera a doporučuje se po dobu léčby vynechat sexuální styk.

Na podporu léčby vaginální infekce vyzkoušejte GYNELLA® Silver Caps.