Podpořte vaginální imunitu inovativní novinkou GYNELLA® Flora!   Čtěte více

Vaginální zánět

Svědění nebo pálení pochvy, žlutý, žlutozelený, bílý či zapáchající výtok, bolesti v podbřišku, vaginální zánět může mít mnoho podob. Příčinou mohou být kvasinky, bakterie, viry či paraziti. Jak rozeznáte, co vám způsobuje tyto nepříjemnosti?

Kvasinková infekce

Nejčastější vaginální záněty způsobují houbovité mikroorganismy – kvasinky, které běžně obývají naše tělo. V důsledku snížené lidské imunity, hormonálního nerovnováhy či nechráněného sexu s nakaženým partnerem se kvasinky v lidském těle přemnoží a způsobí kvasinkovou infekci.

Nejčastějšími příznaky jsou zarudnutí, svědění a pálení pochvy a výtok. Kvasinkový vaginální zánět léčíme medikamenty na předpis gynekologa, dietou a uzpůsobením životního stylu.

Bakteriální infekce

Při narušení vaginální mikroflóry (pH) nastane nerovnováha a přemnožení bakterií. Nejčastěji zánět působí bakterie zvané Gardnerella vaginalis, ty stojí za bakteriální vaginózou. Doprovodné příznaky této nemoci jsou zapáchající výtok po rybách, svědění a bolesti při pohlavním styku.

Bakteriální infekce léčíme nejčastěji antibiotiky, je proto vhodné hned při prvních příznacích navštívit gynekologa.

Virová onemocnění

Mezi další činitele způsobující vaginální záněty patří viry. Herpes genitalis či například HPV. Virová onemocnění by se měla konzultovat s lékařem. Prevence proti těmto nemocem zahrnuje chráněný pohlavní styk a vakcinaci.

Vaginální záněty jsou časté a nepříjemné. Nejlepší ochranou je prevence, která zahrnuje nejčastěji ochranu při sexu, zdravý životní styl (stresové hormony oslabují tělo, které je pak náchylnější k přemnožení kvasinek či bakterií) a důkladná intimní hygiena.

Pokud se k vám záněty často opakují, vyzkoušejte GYNELLA® Silver Caps napomáhá ochraně speciálním stříbrným filtrem, díky kterým se kvasinky či bakterie nevrací. Naše zákaznice uvádí úlevu již během několika dní – testování.

Vaginální kapsle pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí a pooperačních a poporodních poranění.