akce
promo
Nakupte jakýkoliv akční balíček GYNELLA® a získejte GYNELLA® Silver Foam jako dárek! Zobrazit akční balíčky

HPV

HPV je lidské virové onemocnění (human papilloma virus), které útočí na buňky pokožky a sliznic. Lidský papilloma virus, jak se mu jinak nazývá, má více než 100 různých druhů a některými z nich si projde v životě téměř každý z nás. Tyto HPV mutace naše tělo většinou zpracuje samo.

Existují ale závažnější typy tohoto viru, které můžou způsobovat například genitální bradavice. Ty nejsou nijak jak významně nebezpečné, mohou ale značně komplikovat sexuální život. Genitální bradavice se dají odstranit za pomoci různých mastí či vypálením dusíkem.

Naproti tomu je ale několik typů HPV onemocnění nechvalně známé způsobováním karcinomů krku, konečníku a děložního čípku (hrdla). Rakovinu děložního čípků nelze rozpoznat jen tak, můžete jí ale předejít pravidelnou kontrolou u svého gynekologa. Pokud by se při cytologických testech nález přeci jen potvrdil, často lze onemocnění včas zastavit díky tzv. “kónizaci děložního čípku” – malému bezbolestnému chirurgickému zákroku. Nejkratší inkubační doba HPV od infekce po tvorbu karcinomu bývá 2 roky.

Prevence proti onemocnění lidským papilloma virem je mimo partnerské věrnosti a zdravého životního stylu také očkování.

Pokud jste po odstranění genitálních bradavic v důsledku HPV, je důležité, abyste vhodně počovali o tato choulostivá místa. GYNELLA® Silver Foam je šetrná k vašim intimním partiím a díky aktivnímu stříbru napomáhá léčbě a chrání vás proti možné infekci.