Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Genitální bradavice

Genitální bradavice též kondylomata (Condylomata Acuminata) jsou malé výrůstky v oblasti genitálií, které vznikají v důsledku sexuálně přenosné infekce HPV.

Genitální bradavice snadno rozeznáte podle jejich vzhledu, mohou však být zaměněny za zhoubný kožní nádor, vždy si proto radši zajděte k lékaři, abyste se ujistili, o co doopravdy jde. Co je o kondylomatech důležité vědět?

Jak se kondylomata šíří?

Genitální bradavice jsou velmi silně nakažlivé a přenosné jak skrze pohlavní styk, tak i orální sex. Nebezpečné je ale i používání stejných ručníků či povlečení, které použila nakažená osoba. Jedná se ale o jiný typ bradavicí, než jsou ty klasické, takže se nepřenášejí dotykem ruky. Kondylomata jsou výsledkem infekce určitým typem lidského papilomaviru. Jejich inkubační doba se pohybuje mezi 2-8 měsíci, a pokud je má váš partner, je vysoká šance, že vás nakazí také.

Jak poznáte genitální bradavice?

Kondylomata většinou nemají žádné bolestivé projevy, můžou se ale dostavit stavy svědění, pálení a krvácivost. U mužů je často naleznete na žaludu, šourku a v oblasti konečníku. U žen se mohou vyskytovat na vnitřní i zevní straně intimních partií.

Genitální bradavice vypadají podobně jako klasické bradavice. Jsou to malé výrůstky vyskytující se ve shluku, které připomínají květákovitý útvar.

Prevence a léčba kondylomat

Až do nedávna byla jedinou prevencí proti genitálním bradavicím (a HPV) úplná sexuální abstinence nebo užívání kondomu, které ale doteď není 100%. Díky moderní medicíně a vývoji “vakcíny proti rakovině” se nyní dá proti HPV infekci účinně chránit pomocí očkování. Existují tři typy HPV vakcinace, každá na jiný druh HPV viru (kterých je okolo 100). Nejvyužívanější je očkování proti rakovině děložního čípku. To využilo od jeho vynalezení přes 200 milionů žen na celém světě. Vakcína proti genitálním bradavicím je velmi úspěšná, odhaduje se, že zabrání až 90 % případů.

Pakliže se u vás kondylomata již vyskytují, navštivte lékaře, který vám doporučí nejvhodnější léčbu. Ta často využívá chirurgické zákroky, které bradavice bezpečně odstraní. Využít lze ale také různé masti, které mohou kondylomata zahubit.
K důležité pravidelné prevenci nejen proti genitálním bradavicím patří pravidelná návštěva vašeho lékaře.

Pokud by onemocnění došlo tak daleko, že by bylo nutné podstoupit chirurgický zákrok, je velmi důležitá následná péče o postižené místo. K tomu doporučujeme využít produkt UroTiab určený speciálně pro muže. Jeho unikátní složení podporuje i hojení pooperačních lézí v oblasti genitálu.

V případě pooperačních lézí u žen je vhodné využít vulvovaginální pěnu GYNELLA® Intimate Foam, s antimikrobiálními a zklidňujícími účinky. Navíc pěnu lze používat jako prevenci před vznikem vaginálních bradavic.

Podobné výrazy: Bradavice na penisu, Kondylomata

Hodnocení uživatelů (3)
UroTiab 25 ml
UroTiab cream-gel je přípravek určený speciálně pro muže. Jeho unikátní složení podporuje léčbu bakteriálních, kvasinkových a virových infekcí a podporuje hojení pooperačních lézí v oblasti genitálu.
GYNELLA® Intimate Foam 150 ml
Intimní mycí pěna pro každodenní použití na mytí a holení.