Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Kvasinková infekce

Vracející se pocity svědění, výtok, nepříjemný zápach, to vše může být příznakem kvasinkové infekce. Co to tedy Kandidóza (jak se jinak kvasinkové infekci říká odborně) je?

Obecně jde všechna onemocnění způsobená kvasinkami rodu Candida. Nejčastější je zánět pochvy a zevního pohlavního ústrojí žen. Obvyklou příčinou je přemnožení kvasinek druhu Candida Albicans nebo Candida Glabrata. Kvasinky jsou jednobuněčné bakterie, které udržují vaši mikroflóru v ústech, trávicím ústrojí a u žen také v oblasti ženských genitálií. Pokud se v těle kvasinky rozšíří moc, vznikne jiné PH ve zmíněných částech, což znamená dobré prostředí pro šíření kvasinkové infekce.

Projevy kvasinkové infekce

Častými projevy kvasinkové infekce jsou zarudnutí, svědění, pálení a bolest pochvy. Jako další příznak se také občas objevuje výtok. Ten může mít různé zbarvení a může být hrudkovitý a zapáchající. Kvasinková infekce se může také projevovat problémy se zažíváním, zápachem z úst a povlakem na jazyku, popřípadě i jako kožní infekce. Kvůli obecnému přemnožení bakterií je tak nutné zkontrolovat celé tělo.

S kvasinkovou infekcí se za život potká až 75 % všech žen. Nemusíte se však obávat, ačkoliv se infekce může vracet, moderní medicína vyřeší 99 % všech případů. Nepomůže vám ale slepé braní léků. Ke kvasinkové infekci se musíte postavit také dietou a obecně zdravou životosprávou. Podívejme se, jak na to.

Tip: GYNELLA® Silver foam okamžitě ulevuje od nepříjemných příznaků infekce a zbavuje největších projevů už v prvním týdnu.

Jak se kvasinkové infekce opravdu zbavit?

Kvasinkovou infekci může způsobit antikoncepce, hormonální terapie či například užívání antibiotik. Důležité je navštívit lékaře a nechat si udělat kompletní diagnózu. Spolu s nasazenou léčbou od doktora je vhodná celoživotní prevence a dieta na určitou dobu. Ta zabírá každému jinak (v řádech měsíců).

Kvasinky se živí cukrem a nejraději mají kyselé prostředí. Dále se množí při snížení imunity. Je tedy důležité udržovat tělo ve fyzické pohodě cvičením a psychické pohodě (stres překyseluje organismus), k čemuž můžou pomáhat bylinné tinktury z červeného lapacha, hub šiitake, česneku aj.

Candida diet food. Assortment of food that fights candida. Copy space

Co se týče diety, doktoři doporučují vyváženou stravu, omezte ale na minimum cukry a bílé pečivo či jakékoliv potraviny s kvasnicemi – alkohol, bílé pečivo, ocet. Doporučuje se maso, ořechy, zelenina. Ovoce je v pořádku spíše nízkosacharidové, tedy citrusy apod. banány a tropické ovoce ne.
Na téma diety při kvasinkové infekci jsme pro vás vytvořili článek s hodnotnými tipy – zde.

Čím se bránit před návratem kvasinkové infekce

Mimo to, že se nedoporučuje provádět zbytečné výplachy pochvy, je také velmi důležitá vhodná pravidelná hygiena. Na vaginální infekci by se rozhodně neměly používat běžná mýdla, mohou svými přísady spíše uškodit a infekci zhoršit.

Dlouhodobým léčením se u nás v GYNELLA® zabýváme, víme proto, jaké jsou nejlepší postupy proti kvasinkovým infekcím. Pokud chcete, aby se vám infekce nevracela, a rádi byste se zbavili problémů, jako jsou svědění a pálení pochvy, je vhodně využívat koloidní stříbro. To vytváří ochranný film a poradí si s již přemnoženými kvasinkami.

Naše přípravky GYNELLA® Silver Foam a Silver Caps jsou zdravotnickými prostředky navrženými přímo na podporu léčby kvasinkových infekcí akutních i opakovaných.

Podobné výrazy: Svědění pochvy, Kandidóza