Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Kandidóza

Kandidóza – odvozená od druhu kvasinek Candida Albicans – je infekční onemocnění vyskytující se u žen i mužů různého věku. Jedná se o přemnožení kvasinek v určité části lidského organismu. Jak zjistit, jestli kandidózou trpíte a jak s ní bojovat?

Kvasinky patří mezi mikroorganismy, které se do určité míry přirozeně vyskytují v lidském těle a pomáhají nám s jinými organismy. Můžeme je tedy najít prakticky v celém trávicím traktu. Často skloňovaným problémem jsou kvasinky v ústech, přemnožené kvasinky v žaludku, ve střevech a v oblasti intimních partií.

Kandidóza může mít i vnější projevy – zapařená místa na těle a vyrážky po celém těle zejména u nehtů. Tyto vyrážky se projevují suchostí, zarudnutím a lupénkou. Závažnější jsou většinou infekce vnitřní, pokud totiž zaléčíte kandidózu v těle, zmizí i vnější příznaky.

Přenos kvasinkové infekce

Dávejte si pozor, protože k průniku kvasinek do trávícího traktu může dojít i při orálním sexu. Kandidóza oslabuje imunitní systém, v důsledku čehož může nadělat v těle pěknou neplechu.

Protože se jedná o chorobu, která narušuje autoimunitu, není kandidóza primárně sexuálně přenosná nemoc, je ale 100% možné ji dostat skrze kopulaci. Pokud je váš partner nakažený, měli byste se jako pár léčit oba.

V ostatních případech vzniká kandidóza přemnožením kvasinky Candida Albicans v těle v důsledku snížené imunity. Imunitu oslabuje častý stres a nezdravý životní styl, na vině může být také hormonální disbalance a antibiotika, která zahubí zdravé bakterie regulující počty Candidy v těle.

Candida Albicans na jazyku

Candida – příznaky

Pokud se u vás v těle kvasinkám daří, objeví se u vás tyto symptomy:

• V oblasti úst, objeví se vám bílý povlak na jazyku či zevnitř tváří a patra.
  • zápach z úst, říhání a nadýmání – to v případě trávicího traktu.
  • V oblasti intimních partií u žen můžeme pozorovat otoky, svědění a pálení pochvy a tvarohovitý výtok.
  • Kandidóza u mužů se projevuje vyrážkou na žaludu, která může a nemusí svědit.

Správná dieta při kandidóze a léčba

Kandidóza se velmi dobře množí v kyselém prostředí, vyhýbejte se proto preventivně potravinám s vysokou aciditou. Dobrý je proti infekci česnek či česnekové tablety díky svým antifungálním a antiinfekčním účinkům.

Další velmi důležitá věc, kterou byste měli dodržovat – omezte jednoduché cukry! Kvasinky se živí výhradně cukrem, proto omezte veškeré potraviny typu bílé pečivo, bonbony, dortíky apod. Klasicky škodí i alkohol a kouření.

Kompletní rady s jídelníčkem jsme pro vás zpracovali zde – Dieta při kandidóze.

Kandidóza dieta

Řešení problémů s kandidózou musí být v první řadě komplexní. Upravte jídelníček a životní styl, omezte škodlivé potraviny a pomáhejte tělu léky, které jsou proti kandidóze přímo vyvinuté. Vagilact podporuje přirozenou tvorbu poševní mikroflóry, napomáhá tak vyvážení jiných organismů a velmi efektivně zbavuje tělo přebytečných kvasinek.

GYNELLA® Silver Caps podporují léčbu kvasinkové infekce a díky obsahu Aloe Vera poševní prostředí zklidňují a regenerují.