Kandidóza

Kandidóza – odvozená od druhu kvasinek Candida Albicans – je infekční onemocnění vyskytující se u žen i mužů různého věku. Jedná se o přemnožení kvasinek v určité části lidského organismu. Jak zjistit, jestli kandidózou trpíte a jak s ní bojovat?

Kvasinky patří mezi mikroorganismy, které se do určité míry přirozeně vyskytují v lidském těle a pomáhají nám s jinými organismy. Můžeme je tedy najít prakticky v celém trávicím traktu. Často skloňovaným problémem jsou kvasinky v ústech, přemnožené kvasinky v žaludku, ve střevech a v oblasti intimních partií.

Kandidóza může mít i vnější projevy – zapařená místa na těle a vyrážky po celém těle zejména u nehtů. Tyto vyrážky se projevují suchostí, zarudnutím a lupénkou. Závažnější jsou většinou infekce vnitřní, pokud totiž zaléčíte kandidózu v těle, zmizí i vnější příznaky.

Přenos kvasinkové infekce

Dávejte si pozor, protože k průniku kvasinek do trávícího traktu může dojít i při orálním sexu. Kandidóza oslabuje imunitní systém, v důsledku čehož může nadělat v těle pěknou neplechu.

Protože se jedná o chorobu, která narušuje autoimunitu, není kandidóza primárně sexuálně přenosná nemoc, je ale 100% možné ji dostat skrze kopulaci. Pokud je váš partner nakažený, měli byste se jako pár léčit oba.

V ostatních případech vzniká kandidóza přemnožením kvasinky Candida Albicans v těle v důsledku snížené imunity. Imunitu oslabuje častý stres a nezdravý životní styl. Na vině může být také hormonální disbalance a antibiotika, která zahubí zdravé bakterie regulující počty Candidy v těle.

Candida Albicans na jazyku

Candida – příznaky

Pokud se u vás v těle kvasinkám daří, objeví se u vás tyto symptomy:

• V oblasti úst se objeví bílý povlak na jazyku či zevnitř tváří a patra.
  • Zápach z úst, říhání a nadýmání – to v případě trávicího traktu.
  • V oblasti intimních partií u žen můžeme pozorovat otoky, svědění a pálení pochvy a tvarohovitý výtok.
  • Kandidóza u mužů se projevuje vyrážkou na žaludu, která může a nemusí svědit.

Správná dieta při kandidóze a léčba

Kandidóza se velmi dobře množí v kyselém prostředí, vyhýbejte se proto preventivně potravinám s vysokou aciditou. Dobrý je proti infekci česnek či česnekové tablety díky svým antifungálním a antiinfekčním účinkům.

Další velmi důležitá věc, kterou byste měli dodržovat – omezte jednoduché cukry! Kvasinky se živí výhradně cukrem, proto omezte veškeré potraviny typu bílé pečivo, bonbony, dortíky apod. Klasicky škodí i alkohol a kouření.

Kompletní rady s jídelníčkem jsme pro vás zpracovali zde – Dieta při kandidóze.

Kandidóza dieta

Řešení problémů s kandidózou musí být v první řadě komplexní. Upravte jídelníček a životní styl, omezte škodlivé potraviny a pomáhejte tělu léky, které jsou proti kandidóze přímo vyvinuté. VAGILACT podporuje přirozenou tvorbu poševní mikroflóry, napomáhá tak vyvážení jiných organismů a velmi efektivně zbavuje tělo přebytečných kvasinek.

GYNELLA® Silver Caps podporují léčbu kvasinkové infekce a díky obsahu Aloe Vera poševní prostředí zklidňují a regenerují.

GYNELLA Silver Caps 10 ks
GYNELLA Silver Foam 50 ml
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.