Podpořte vaginální imunitu inovativní novinkou GYNELLA® Flora!   Čtěte více

Kopulace

Kopulace se v běžné mluvě používá spíše jako termín “soulož”. Jde tedy o pohlavní akt, který umožňuje člověku oplodnění. Kopulace nemusí vždy vést k oplodnění, u lidí je tento akt vyhledáván také kvůli uspokojení sexuálního půdu. Tento jev nalézáme také u některých zvířat, kde se kopulace bez úmyslu oplodnění užívá k upevnění vzájemných vztahů.

Pohlavní styk neboli kopulace či koitus vzniká (u lidí) při spojení mužského (penis) a ženského (vagina) pohlavního orgánu. Existují také další formy sexu například styk anální, orální, či petting.

Ochrana při kopulaci

Pokud při kopulaci nechcete otěhotnět, je nutné použít nějakou formu antikoncepce. Mezi nejčastější se vyskytují kondomy či pilulková hormonální antikoncepce.

Antikoncepce působí hlavně jako ochrana proti sexuálně přenosným chorobám. Ty se dělí na bakteriální, kapavka, syfilis, chlamydie aj., virové HIV/AIDS, herpes genitalis, condylomata aj., kvasinkové infekce, parazitární svrab a protozoární trichomoniáza. Nejčastějším onemocněním skrze kopulaci bývá kvasinková infekce.

Proti některým nemocem existují léky, nejúčinnější je ale důkladná ochrana (kondom). Některé se mohou přenášet i orálním sexem. Na bakteriální a kvasinkové infekce nejlépe platí dobré dodržování intimní hygieny a podpůrná léčba, například GYNELLA® Silver Caps a Silver Foam, podporující ochranu svým obsahem stříbra.

Vaginální kapsle pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí a pooperačních a poporodních poranění.