akce
promo

Zánět močových cest

Zánět močových cest je poměrně komplexní označení zahrnující nejčastěji zánět močového měchýře, ale samozřejmě i zánět močové trubice, močovodů nebo samotných ledvin. Zánět ledvin je už vážný stav, který většinou začíná horečkou, bolestí v bedrech, bolestivým a častým močením. Moč může být zapáchající nebo v ní může být i krev. Na zánět ledvin musíme myslet hlavně u těhotných žen, kde zvětšující se děloha může tlačit na močovody a přispět tak k velmi rychlému rozvoji závažné infekce.

Mnohem častější je ale zánět močového měchýře spolu s močovou trubicí, a to zejména u žen. Ženy mají totiž močovou trubici krátkou jen asi 4 cm a vstup bakterií z pochvy, z konečníku nebo zavlečení při styku je tak velmi snadné.

Jak poznám, že mám močovou infekci?

Při zánětu močového měchýře bývá prvotním příznakem bolest v podbřišku, časté močení, které je bolestivé, nepříjemné, někdy v moči může být i krev. Velmi často může být první právě vaginální infekce, a na tu navázat infekce močová. Žena pak může pociťovat bolest v podbřišku, svědění, nepříjemné pocity celé vulvy a časté močení.

Musím vždy k lékaři pro antibiotika?

Některé ženy na infekci močových cest takzvaně „trpí“, objeví se jim po téměř každém koitu, kolem menses, při prochladnutí atp., a ty pak přicházející močovou infekci již poznají.
Při prvních příznacích někdy stačí zvýšit příjem tekutin, vynechat dráždění močového měchýře pitím kávy, sexuálním stykem a horkou koupelí a připojit nějaký volně prodejný prostředek z lékárny s obsahem přírodních látek jako jsou brusinky a manóza.
Při infekci už ale většině případů tato léčba nepomůže a je potřeba zajít ke svému praktickému lékaři nebo gynekologovi pro cílenou léčbu.

Při infekcích, ale i preventivě je dobré dbát nejen na správnou intimní hygienu, ale i na podporu imunity a dodržování režimových opatření. Praktické rady, jak udržet močové cesty zdravé naleznete zde. Nebo si můžete přečíst rozhovor s MUDr. Romanem Křížem „O urogynekologických infekcích„.

GYNELLA® Intimate Wash je to pravé při řešení nepříjemných pocitů v intimních partiích. A pro malé slečny vyzkoušejte GYNELLA® Girl Intimate Wash, který je díky speciálně upravenému složení vhodný pro udržení správného pH intimních partií dívek od 3 let až do první menstruace.

GYNELLA® Intimate Wash 200 ml
Intimní mycí gel pro pravidelnou intimní hygienu žen.
GYNELLA® Girl Intimate Wash 100ml
Intimní mycí gel pro každodenní použití pro dívky od 3 let.