Zánět močových cest

Zánět močových cest je poměrně komplexní označení zahrnující nejčastěji zánět močového měchýře, ale samozřejmě i zánět močové trubice, močovodů nebo samotných ledvin. Zánět ledvin je už vážný stav, který většinou začíná horečkou, bolestí v bedrech, bolestivým a častým močením. Moč může být zapáchající nebo v ní může být i krev. Na zánět ledvin musíme myslet hlavně u těhotných žen, kde zvětšující se děloha může tlačit na močovody a přispět tak k velmi rychlému rozvoji závažné infekce.

Mnohem častější je ale zánět močového měchýře spolu s močovou trubicí, a to zejména u žen. Ženy mají totiž močovou trubici krátkou jen asi 4 cm a vstup bakterií z pochvy, z konečníku nebo zavlečení při styku je tak velmi snadné.

Jak poznám, že mám močovou infekci?

Při zánětu močového měchýře bývá prvotním příznakem bolest v podbřišku, časté močení, které je bolestivé, nepříjemné, někdy v moči může být i krev. Velmi často může být první právě vaginální infekce, a na tu navázat infekce močová. Žena pak může pociťovat bolest v podbřišku, svědění, nepříjemné pocity celé vulvy a časté močení.

Musím vždy k lékaři pro antibiotika?

Některé ženy na infekci močových cest takzvaně „trpí“, objeví se jim po téměř každém koitu, kolem menses, při prochladnutí atp., a ty pak přicházející močovou infekci již poznají.
Při prvních příznacích někdy stačí zvýšit příjem tekutin, vynechat dráždění močového měchýře pitím kávy, sexuálním stykem a horkou koupelí a připojit nějaký volně prodejný prostředek z lékárny s obsahem přírodních látek jako jsou brusinky a manóza.
Při infekci už ale většině případů tato léčba nepomůže a je potřeba zajít ke svému praktickému lékaři nebo gynekologovi pro cílenou léčbu.

Při infekcích, ale i preventivě je dobré dbát nejen na správnou intimní hygienu, ale i na podporu imunity a dodržování režimových opatření. Praktické rady, jak udržet močové cesty zdravé naleznete zde. Nebo si můžete přečíst rozhovor s MUDr. Romanem Křížem „O urogynekologických infekcích„.

GYNELLA® Intimate Wash je to pravé při řešení nepříjemných pocitů v intimních partiích. A pro malé slečny vyzkoušejte GYNELLA® Girl Intimate Wash, který je díky speciálně upravenému složení vhodný pro udržení správného pH intimních partií dívek od 3 let až do první menstruace.

GYNELLA Intimate Wash 200 ml
Intimní mycí gel pro pravidelnou intimní hygienu žen.
GYNELLA Girl Intimate Wash 100ml
Intimní mycí gel pro každodenní použití pro dívky od 3 let.
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.