Vaginální mykóza

Kandidóza nebo poševní kvasinkové infekce – i to jsou další pojmy pro vaginální mykózu. Kvasinky jsou běžně vyskytující se organismy v našich tělech. Problém nastává ve chvíli, když se tyto mikroorganismy přemnoží.

Příčiny a příznaky vaginální mykózy

Jedna z hlavních příčin je nezdravý životní styl. Sem řadíme špatnou životosprávu nebo jídelníček – přílišná konzumace cukrů, bílého pečiva a alkoholu podporuje množení kvasinek, a tím i vaginální infekci. Kvasinky mohou být také příznakem cukrovky. Kompletní přehled vhodných a nevhodných potravin jsme pro vás připravili zde – Dieta při kandidóze.

Pokud se málo hýbete a žijete v konstantním stresu, vytváříte pro vaginální mykózu ideální prostředí.

Často opomíjeným faktorem, který vede k tomuto poševnímu zánětu, je spodní prádlo ze špatně prodyšných materiálů. Spolu s třením (například při cyklistice) tato kombinace způsobuje zapaření. A kde je teplo, tam jsou kvasinky.

Málokoho překvapí, že jednou z hlavních příčin vaginální mykózy je pohlavní styk. Kandidóza není vyloženě pohlavní nemoc, je ale sexuálně přenosná a často se můžete nakazit právě díky neopatrnosti při milování.

Příznaky vaginální mykózy jsou různé, od bolesti při sexu přes hustý bílý výtok a svědění pochvy, po zarudlost, oteklost a zápach. Léčbu by měli pokud možno podstoupit oba partneři.

V neposlední řadě myslete na intimní hygienu, která je jedním z nejdůležitějších faktorů. Je velmi důležité, abyste udržovala své prádlo v suchu (nenosit mokré plavky), nepřeháněla to s horkými koupelemi a používala správné přípravky na mytí, jako například GYNELLA® Intimate Wash, který udržuje vhodné pH a neškodí vašemu vnitřnímu ekosystému.

Léčba poševní mykózy

Ne vždy máte čas či možnost navštívit lékaře. Ale pokud tak neučiníte včas, může nastat situace, kdy se bude jednat o poševní zánět jiného druhu, na který vaše postupy nebudou účinné.

Domácí léčba poševní mykózy a přípravky bez předpisu

Pokud jste se rozhodla nejdříve zkusit domácí léčbu, existují na mykózu volně prodejné prostředky, které vám uleví. Zde přichází v potaz vaginální kapsle GYNELLA® Silver Caps, které jsou přímo navržené pro tuto problematiku a svým složením se stříbrnými ionty napomáhají ochraně a brání návratu kvasinek.

V lékárně vám doporučí např. probiotika, nejčastěji laktobacily (Lactobacillus acidophilus), která pomáhají bojovat s přemnoženými kvasinkami i k navrácení přirozené vaginální mikroflóry. Léčivé přípravky nebo zdravotnické prostředky na poševní mykózu bývají ve formě mastí a vaginálních čípků.

Vaginální mykóza v těhotenství a v době menstruace

V ženském těle se vyskytuje hormon jménem estrogen, který může, zjednodušeně řečeno, za mnoho procesů a změn. Jeho hladina nejvíce kolísá při menstruaci a v době gravidity (těhotenství).

pH pochvy se může měnit v důsledku nedostatku či přebytku estrogenu, vagina je pak náchylnější k poševním zánětům. Hormonální nerovnováha může nastat při použití antikoncepce, užívání antibiotik, při zvýšeném stresu či nevhodné stravě.

Vaginální mykóza v těhotenství je tedy častým a celkem běžným jevem, kvůli náchylnosti a snížené obranyschopnosti těhotné ženy. Pokud jste na sobě zaznamenala příznaky, můžete vyzkoušet výše uvedené možnosti „domácí léčby“, určitě ale prvně doporučujeme navštívit vašeho gynekologa.

Trápí-li vás dlouhodobé problémy s vaginální mykózou, vyzkoušejte naše speciálně vyvinuté kapsle, které vás díky stříbru chrání a podporují léčbu. Při nezávislém testování našich produktů ženy zaznamenaly úlevu už v prvních dnech užívání.

• poševní mykóza domácí léčba
  • mykóza léky bez předpisu
  • mykóza v těhotenství
  • poševní mykóza přírodní léčba