akce
promo
Nakupte produkty s aktivním stříbrem pro Vás i Vašeho partnera za výhodnou cenu! Zobrazit akční balíčky

Vaginální mykóza

Kandidóza nebo poševní kvasinkové infekce – i to jsou další pojmy, kterými se dá nazvat zákeřná nemoc jménem vaginální mykóza. Kvasinky jsou běžně vyskytující se organismy v našich tělech. Problém nastává ve chvíli, když se tyto mikroorganismy přemnoží.

Příčiny a příznaky vaginální mykózy

Jedna z hlavních příčin je nezdravý životní styl. Sem řadíme špatnou životosprávu nebo jídelníček – přílišná konzumace cukrů, bílého pečiva a alkoholu podporuje množení kvasinek a tím i vaginální infekci. Kvasinky mohou být také příznakem cukrovky. Kompletní přehled vhodných a nevhodných potravin jsme pro vás připravili zde – Dieta při kandidóze.

Pokud se málo hýbete a žijete v konstantním stresu, vytváříte pro vaginální mykózu ideální prostředí.

Často opomíjeným faktorem, který vede k tomuto poševnímu zánětu, je spodní prádlo ze špatně prodyšných materiálu. Spolu s třením (například při cyklistice) tato kombinace způsobuje zapaření. A kde je teplo, tam jsou kvasinky.

Málokoho překvapí, že jednou z hlavních příčin vaginální mykózy je pohlavní styk. Kandidóza není vyloženě pohlavní nemoc, je ale sexuálně přenosná a často se můžete nakazit právě díky neopatrnosti při milování.

Příznaky vaginální mykózy jsou různé od bolesti při sexu přes hustý bílý výtok a svědění pochvy po zarudlost, oteklost a zápach. Léčbu by měli pokud možno podstoupit oba partneři.

V neposlední řadě a vlastně jako skoro nejdůležitější faktor myslete na intimní hygienu. Je velmi důležité, abyste udržovala své prádlo v suchu (nenosit mokré plavky), nepřeháněla to s horkými koupelemi a používala správné přípravky na mytí, jako například GYNELLA® Intimate Wash, který udržuje vhodné pH a neškodí vašemu vnitřnímu ekosystému.

Léčba poševní mykózy

Ne vždy může být čas či možnost lékaře, pokud můžete, gynekologa ale určitě navštivte, může totiž nastat situace, kdy se bude jednat o poševní zánět jiného druhu, na který vaše postupy nebudou účinné.

Domácí léčba poševní mykózy a přípravky bez předpisu

Pokud jste se rozhodla nejdříve zkusit domácí léčbu, existují na mykózu volně prodejné prostředky, které vám uleví. Zde přichází v potaz vaginální kapsle GYNELLA® Silver Caps, které jsou přímo navržené pro tuto problematiku a svým složením se stříbrnými ionty napomáhají ochraně a brání návratu kvasinek.

V lékárně vám lékárník poradí i další možnosti, často lékárníci doporučují probiotika, nejčastěji laktobacily (Lactobacillus acidophilus), ty pomáhají bojovat s přemnoženými kvasinkami a navrácení přirozené vaginální mikroflóry. Léčívé přípravky nebo zdravotnické prostředky na poševní mykózu bývají ve formě mastí a vaginálních čípků.

Vaginální mykóza v těhotenství a v době menstruace

V ženském těle se vyskytuje hormon jménem estrogen, který může, zjednodušeně řečeno, za mnoho procesů a změn. Jeho hladina nejvíce kolísá při menstruaci a v době gravidity (těhotenství).

PH pochvy se může měnit v důsledku nedostatku či přebytku estrogenu, vagina je pak náchylnější k poševním zánětům. Hormonální nerovnováha může nastat při braní antikoncepce, antibiotik, při zvýšeném stresu či nevhodné stravě.

Vaginální mykóza v těhotenství je tedy častý a celkem běžný jev, kvůli náchylnosti a snížené obranyschopnosti matky. Pokud jste na sobě zaznamenala příznaky, zkuste výše uvedené možnosti „domácí léčby“, určitě ale doporučujeme první navštívit vaše gynekologa.

Trápí-li vás dlouhodobé problémy s vaginální mykózou, vyzkoušejte naše speciálně vyvinuté kapsle, které vás díky stříbru chrání a podporují léčbu. Při nezávislém testování našich produktů ženy zaznamenaly úlevu už v prvních dnech užívání.

• poševní mykóza domácí léčba
  • mykóza léky bez předpisu
  • mykóza v těhotenství
  • poševní mykóza přírodní léčba

Vaginální kapsle pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí a pooperačních a poporodních poranění.