Vaginální mykóza

Kandidóza nebo poševní kvasinkové infekce – i to jsou další pojmy pro vaginální mykózu. Kvasinky jsou běžně vyskytující se organismy v našich tělech. Problém nastává ve chvíli, když se tyto mikroorganismy přemnoží.

Příčiny a příznaky vaginální mykózy

Jedna z hlavních příčin je nezdravý životní styl. Sem řadíme špatnou životosprávu nebo jídelníček – přílišná konzumace cukrů, bílého pečiva a alkoholu podporuje množení kvasinek, a tím i vaginální infekci. Kvasinky mohou být také příznakem cukrovky. Kompletní přehled vhodných a nevhodných potravin jsme pro vás připravili zde – Dieta při kandidóze.

Pokud se málo hýbete a žijete v konstantním stresu, vytváříte pro vaginální mykózu ideální prostředí.

Často opomíjeným faktorem, který vede k tomuto poševnímu zánětu, je spodní prádlo ze špatně prodyšných materiálů. Spolu s třením (například při cyklistice) tato kombinace způsobuje zapaření. A kde je teplo, tam jsou kvasinky.

Málokoho překvapí, že jednou z hlavních příčin vaginální mykózy je pohlavní styk. Kandidóza není vyloženě pohlavní nemoc, je ale sexuálně přenosná a často se můžete nakazit právě díky neopatrnosti při milování.

Příznaky vaginální mykózy jsou různé, od bolesti při sexu přes hustý bílý výtok a svědění pochvy, po zarudlost, oteklost a zápach. Léčbu by měli pokud možno podstoupit oba partneři.

V neposlední řadě myslete na intimní hygienu, která je jedním z nejdůležitějších faktorů. Je velmi důležité, abyste udržovala své prádlo v suchu (nenosit mokré plavky), nepřeháněla to s horkými koupelemi a používala správné přípravky na mytí, jako například GYNELLA® Intimate Wash, který udržuje vhodné pH a neškodí vašemu vnitřnímu ekosystému.

Léčba poševní mykózy

Ne vždy máte čas či možnost navštívit lékaře. Ale pokud tak neučiníte včas, může nastat situace, kdy se bude jednat o poševní zánět jiného druhu, na který vaše postupy nebudou účinné.

Domácí léčba poševní mykózy a přípravky bez předpisu

Pokud jste se rozhodla nejdříve zkusit domácí léčbu, existují na mykózu volně prodejné prostředky, které vám uleví. Zde přichází v potaz vaginální kapsle GYNELLA® Silver Caps, které jsou přímo navržené pro tuto problematiku a svým složením se stříbrnými ionty napomáhají ochraně a brání návratu kvasinek.

V lékárně vám doporučí např. probiotika, nejčastěji laktobacily (Lactobacillus acidophilus), která pomáhají bojovat s přemnoženými kvasinkami i k navrácení přirozené vaginální mikroflóry. Léčivé přípravky nebo zdravotnické prostředky na poševní mykózu bývají ve formě mastí a vaginálních čípků.

Vaginální mykóza v těhotenství a v době menstruace

V ženském těle se vyskytuje hormon jménem estrogen, který může, zjednodušeně řečeno, za mnoho procesů a změn. Jeho hladina nejvíce kolísá při menstruaci a v době gravidity (těhotenství).

pH pochvy se může měnit v důsledku nedostatku či přebytku estrogenu, vagina je pak náchylnější k poševním zánětům. Hormonální nerovnováha může nastat při použití antikoncepce, užívání antibiotik, při zvýšeném stresu či nevhodné stravě.

Vaginální mykóza v těhotenství je tedy častým a celkem běžným jevem, kvůli náchylnosti a snížené obranyschopnosti těhotné ženy. Pokud jste na sobě zaznamenala příznaky, můžete vyzkoušet výše uvedené možnosti „domácí léčby“, určitě ale prvně doporučujeme navštívit vašeho gynekologa.

Trápí-li vás dlouhodobé problémy s vaginální mykózou, vyzkoušejte naše speciálně vyvinuté kapsle, které vás díky stříbru chrání a podporují léčbu. Při nezávislém testování našich produktů ženy zaznamenaly úlevu už v prvních dnech užívání.

• poševní mykóza domácí léčba
  • mykóza léky bez předpisu
  • mykóza v těhotenství
  • poševní mykóza přírodní léčba

GYNELLA Silver Caps 10 ks
GYNELLA Silver Foam 50 ml
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.