akce
promo
Nakupte adventní balíček GYNELLA® a získejte intimní kosmetiku jako dárek! Zobrazit akční balíčky

Infekce

Všichni tento pojem známe a často se s ním setkáváme. Co je ale vlastně infekce a proč je tento termín tak často využívaný? Vrátíme se na chvíli do hodin biologie.

Co je infekce (zánět)?

Náš organismus se skládá z tisíců mikroorganismů – bakterie, buňky aj. Infekce nastává ve chvíli, kdy do našeho organismu vstoupí vir, bakterie či jiný mikroorganismus zvenčí, což se může stát při mnoha situacích, například vdechnutí, spolknutí, dotek, případně infekce v těhotenství, při které může vir či bakterie přejít z matky na dítě.

Infekce v těle – průběh

Po tom, co se do našeho těla nezvaný host dostane, nás čeká několik fází, ve kterých se infekce může či nemusí rozvíjet.

• Inkubační doba – čas, po který se vir či bakterie rozvíjí a snaží dostat do našeho systému.
  • Nespecifické symptomy – Zánětu se daří oslabovat náš organismu, v důsledku čehož přichází první symptomy, např. bolest hlavy, bolest kloubů, malátnost apod.
  • Typický symptom – projev infekce, který je typický pro danou nemoc, například pálení pochvy při kvasinkové infekci.
  • Rekonvalescence – doba, kdy se tělo uzdravuje a dostává do původního stavu
  • Recidiva – možný návrat infekce z důvodu opětovného vystavení.

Jak se bránit infekci?

Ať už se jedná o kožní infekci nebo infekci močových cest či vaginální, hlavní obranou je prevence. Cvičení, udržování dobré psychické a fyzické pohody a dodržování správných hygienických návyků. K mytí intimních partií nesmíte z důvodů zvýšeného rizika využívat obyčejné mýdlo. GYNELLA® Intimate Wash  je speciálně vyvinutý gel, který vás díky svému složení s kyselinou mléčnou chrání infekcí, navíc příjemně voní a můžete se s ním i snadno oholit.