Podpořte vaginální imunitu inovativní novinkou GYNELLA® Flora!   Čtěte více

Zapáchající výtok

Bez svědění, po menstruaci, po porodu.

Zapáchající výtok bývá často známkou vaginální infekce. Ty dělíme na kvasinkové, při kterých se často vyskytuje bílý, hrudkovitý výtok bez zápachu, a bakteriální. U bakteriálních zánětů se setkáváme s bíložlutým, žlutým, zelenožlutým zapáchajícím výtokem. Občasně se může jednat i o výtok smíšený.

Nejčastější příčinou těchto problémů je bakterie zvaná Gardenerella vaginalis. Zapáchající výtok může být spojený s otokem, ale může také působit bez svědění či pálení pochvy. Často se setkáváme se zápachem po rybách nebo zápachem připomínajícím hnilobu.
Bakteriální vaginóza, kterou zmíněná bakterie působí, se nedá moc snadno léčit doma. Při výskytu žlutého nebo žlutozeleného výtoku proto doporučujeme co nejrychleji navštívit vašeho gynekologa

Nejlepší obranou je vždy prevence. Bakteriím se dá předejít ochrannou při pohlavním styku. Dále je důležitá intimní hygiena. Správné prostředky vás před bakteriemi ochrání a zabrání jejich návratu.

Zapáchající výtok v těhotenství

Při těhotenství se mění hladiny hormonů v ženském těle. Žena je fyzicky náchylnější k nemocem a z toho důvodu může nastat zvýšení počtu bakterií v těle. Pokud byste zaznamenala zapáchající výtok v těhotenství, navštivte svého gynekologa, neléčená bakteriální vaginóza totiž může způsobovat vážné problémy.

Některé ženy se potýkají se zapáchajícím výtokem po menstruaci či při ní. Stejně jako v těhotenství i menstruace působí hormonální změny v ženském těle. Na čistící procesy pochvy mají hormony velký vliv a dohromady se životosprávou můžou způsobovat tyto nepříjemné příznaky. I tady se ale může jednat o bakteriální zánět, u kterého je vždy rozumné navštívit gynekologa.

Pokud chcete předejít zapáchajícímu výtoku, nejlepší cestou je správná intimní péče. Intimní mýdlo GYNELLA® Intimate Wash je tou správnou volbou.

Vaginální kapsle pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí a pooperačních a poporodních poranění.