akce
promo
Nakupte jakýkoliv akční balíček GYNELLA® a získejte GYNELLA® Silver Foam jako dárek! Zobrazit akční balíčky

Vaginální výtok

Vaginální či poševní výtok může být důsledkem mnohých komplikací, zároveň se ale vyskytuje jako přirozený samočistící proces pochvy. Množství výtoku je individuální pro každou ženu, často záleží na tělesné konstituci.

Pokud má výtok bílou či průhlednou barvu, je bez zápachu a jeho konzistence je vodnatá, nemusíte se ničeho obávat, jde o přirozený poševní sekret. Takovou situaci doporučujeme neřešit přehnanou hygienou, mohlo by totiž dojít k narušení poševní mikroflóry a tím i správné funkce ženského pohlavního orgánu.

Pokud poševní výtok zapáchá a změní barvu či hutnost, je na čase mít se na pozoru. Ve chvíli, kdy se sekret smísí s nežádoucími bakteriemi či viry, začnou se měnit jeho výše zmíněné vlastnosti. Dále popisujeme nejčastější druhů poševních výtoků a možné důvody jejich vzniku. Po rozkliknutí daného druhu výtoku se dozvíte více.

Bílý výtok

Bílý výtok průhledného nezapáchajícího charakteru by vás neměl nijak stresovat. V důsledku čištění a zvlhčování stěn pochvy se tento jev přihodí často většině žen a ve většině případů se nejedná o jakkoliv alarmující stav.

Hnědý výtok

Tmavý výtok, hnědý výtok či jinak také “špinění”, může být nezávadný sekret spojený s menstruační krví či začátkem těhotenství. Objevuje se před či po ženském cyklu. V některých případech se může také jednat o malé zranění v průběhu sexuálního styku. Hnědý výtok se ale může vyskytovat v doprovodu bakteriálních infekcí či virových onemocnění, pokud si tedy nejste jistá, doporučujeme navštívit lékaře.

Hrudkovitý výtok

Pokud zaznamenáte hrudkovitý výtok, s velkou pravděpodobností se jedná o kvasinkovou infekci či jiné onemocnění. Zde doporučujeme neprodleně navštívit lékaře, který díky výtěru a laboratornímu vyšetření zjistí, o co přesně se jedná.

Zapáchající výtok

Zapáchající výtok je stejně jako hrudkovitý výtok často indikátorem vaginální infekce. Může se ale také jednat o nedostatečnou intimní hygienu či špatnou životosprávu.

Žlutý (žlutozelený) výtok

I žlutý výtok bývá důsledkem onemocnění. Ať už kvasinková infekce či chlamydie nebo jiné neduhy, i zde doporučujeme navštívit lékaře.

Růžový výtok

Růžový výtok bývá spojený s hnědým výtokem, tedy se špiněním. Pokud je smíchání krve a sekretu nevýrazné, vznikne narůžovělá tekutina. Zde se nemusíte vždy obávat, doporučujeme ale průběh sledovat.

Vaginální výtok může být způsoben mnoha činiteli, obecně doporučujeme navštívit lékaře, pokud si nejste jistá, o co se jedná. Jako prevence proti většině nemocem funguje chráněný sex a důkladná intimní hygiena. Pro tu jsme spolu s týmem lékařů a vědců vyvinuli přípravky GYNELLA®, které nenarušují přirozenou poševní mikroflóru a zároveň vás svým složením chrání před možnými infekčními hrozbami.

Vaginální kapsle pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí a pooperačních a poporodních poranění.
GYNELLA® Intimate Wash
Intimní mycí gel pro pravidelnou intimní hygienu žen.