akce
promo
Nakupte adventní balíček GYNELLA® a získejte intimní kosmetiku jako dárek! Zobrazit akční balíčky

Hnědý výtok

Většina žen si projde za život různými druhy výtoku. Často se jedná o samočistící obranou činnost těla. Hnědý výtok (nebo také špinění) vzniká smíšením krve a nitropoševního hlenu. Pokud se obáváte, že je něco v nepořádku, určitě navštivte gynekologa.

Hnědý výtok ale nemusí mít souvislost s nemocí či problémy. Podívejme se, proč se u žen “špinění” vyskytuje.

Nejčastější příčiny hnědého výtoku

Hnědý výtokKaždá následující příčina je velmi individuální, pokud vás špinění trápí, musíte brát ohledy na svůj subjektivní zdravotní stav.

Těhotenství

Drobné krvácení se může objevit v souvislosti s počátkem těhotenství (při dělení zárodku), popřípadě může být hnědý výtok důsledek menstruace. V tu chvíli bývá v pubertě i o něco silnější, ale často se nejedná o nic problematického.

Pokud se ale objeví silnější výtok v průběhu těhotenství dohromady s bolestmi břicha, navštivte okamžitě lékaře, mohlo by se totiž jednat o potrat.

Hormonální změny

Vaše tělo prochází během celého života změnami v přísunu a odlivu hormonů jako jsou progesteron, testosteron a estrogen. Hormony ovlivňuje váš zdravotní a psychický stav, pokud tedy procházíte těmito změnami, je možný určitý výskyt hnědého výtoku.

Někdy se slabé špinění vyskytuje i v souvislosti se změnami v průběhu ovulace. S hormonálními změnami je také spojené gynekologické onemocnění Endometrióza.

“TIP: Přečtěte si blog článek, který doplňuje informace o hnědém výtoku – zde

Zranění a podráždění

Může se stát, že se při neopatrném mytí intimních partií zraníte, aniž byste si toho všimla. Drobné oděrky se občas vyskytují i po kopulaci či masturbaci. Povrch poševní tkáně je velmi jemný, jedná se proto o normální jev, při kterém se vyskytuje hnědý výtok.
Tento důvod špinění může nastat i po užívání nitroděložního tělíska.

Špatná srážlivost krve

Na drobné oděrky navazuje problém se špatnou srážlivostí krve. Trpíte-li hemofilií, pak i menší vnitřní zranění, které by se obyčejně zahojilo, způsobuje větší krvácivost, a tedy i špinění.

Cysty a nádorová onemocnění

Jedním z více závažných důvodů mohou být cysty či nádorová onemocnění ve vašich pohlavních orgánech. Tento problém identifikuje pouze váš gynekolog, choďte proto na pravidelné preventivní prohlídky.

Mějte se na pozoru a dodržujte intimní hygienu

Dále si dávejte pozor, pokud má hnědý výtok i jinou barvu nebo pokud zapáchá. V tom případě se může jednat často o infekci či pohlavně přenosnou chorobu a je třeba vyhledat odbornou pomoc.

Při “špinění” hnědým výtokem je samozřejmě velmi důležitá důkladná hygiena. Abyste předešla různým zdravotním potížím, doporučujeme používat speciální mýdlo GYNELLA Intimate Wash, které je šetrné k vašim intimním partiím.

GYNELLA® Intimate Wash
Intimní mycí gel pro pravidelnou intimní hygienu žen.