Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Pozor na vánoční mlsání. Může vést ke kvasinkové infekci

Vánoce jsou obdobím, kdy si dopřáváme nezdravá a tučná jídla, cukroví a další sladkosti. To se může projevit na přibývajících centimetrech v pase i zhoršeném pocitu ze sebe sama. Málo se to ví, ale jídelníček hraje důležitou roli i ve zdraví ženského ústrojí.

Spouštěče kvasinkové infekce

Kvasinková infekce (nazývaná též kandidóza) patří k nejběžnějším onemocněním, které postihuje ženské pohlavní ústrojí. Během života potká až 75 % žen a přibližně třetinu trápí opakovaně. Za vznikem infekce stojí obvykle kvasinky rodu Candida albicans, přirození obyvatelé mikroflóry úst, trávicího traktu a oblasti genitálu. Přítomnost kvasinek v organismu je důležitá. Jejich přemnožení však vede ke vzniku kvasinkové infekce obvykle doprovázené nepříjemným svěděním, pálením i výtokem.

Nadbytek cukru bývá příčinou Kandidózy

Onemocnět kandidózou lze celoročně. Kvasinky se mohou přemnožit při užívání antibiotik, antikoncepce, při hormonálních změnách v těhotenství a v menopauze anebo při narušení tělesné obranyschopnosti. Riziko onemocnění roste i v souvislosti s nezdravým stravováním, hlavně zvýšeným příjmem cukru, bílé pšeničné mouky a alkoholu. Tyto pochutiny, které nesvědčí psychice ani tělu, si obvykle dopřáváme právě o vánočních svátcích.

Jak předcházet kvasinkové infekci

Kvasinky se živí cukrem a daří se jim v kyselém prostředí. Jako prevence vaginálních infekcí, podobně jako i mnoha jiných chorob, se proto doporučuje zdravý životní styl zahrnující pravidelný pohyb a vyváženou stravu. „Protikvasinkový“ jídelníček by měly tvořit ryby a bílé maso, zelenina, především cibule, česnek, kysané zelí a také kysané mléčné výrobky s obsahem živých kultur.

Nevhodné potraviny způsobující kvasinkovou infekci

• Cukr a sladkosti z něj vyrobené
  • Bílá pšeničná mouka a výrobky z ní
  • Ovoce
  • Plísňové sýry
  • Šťávy a další sladké nápoje
  • Alkohol

Problémy může způsobit i nošení příliš těsného oblečení a spodního prádla ze syntetických materiálů, ve kterém se intimní partie snadno zapaří. Vhodné je prádlo z kvalitních funkčních materiálů nebo bavlny, které dobře odvádí pot a nechává partie „dýchat“. Toto doporučení platí dvojnásob v případě výběru oblečení pro zimní sporty.

Jak vyléčit kvasinkovou infekci

Kvasinkovou infekci lze ve většině případů léčit volně prodejnými zdravotnickými prostředky. Aby problémy nenarušily vaše vánoční svátky, mějte v záloze vaginální kapsle GYNELLA® Silver Caps, které pomáhají ulevit od nepříjemných příznaků už při prvních projevech. Jsou vhodné pro podporu léčby bakteriálních, ale i kvasinkových a virových vaginálních infekcí.

U opakovaných zánětů je důležitá prevence, zejména pravidelné doplňování laktobacilů. Ty pomáhají udržovat mikroflóru intimních partií v normálu a chrání před vznikem infekcí. Řešení nabízí nové vaginální čípky GYNELLA® Flora s obsahem unikátních neživých laktobacilů. Ty podporují přirozenou vaginální imunitu, oproti běžným laktobacilům jsou navíc šetrnější, vhodné i pro ženy s oslabenou imunitou a snadno se uchovávání. Není nutné je skladovat v chladu, a tudíž jsou ideální na cestování. Lze je užívat při hormonálních změnách, při menopauze nebo po porodu.

Ulevit při nepříjemných projevech může také vhodná intimní hygiena. Například GYNELLA® Intimate Foam s obsahem kyseliny mléčné, která přispívá k udržení správného poševního pH. Obsažené Aloe vera dodává intimním partiím jemnost a zároveň má zklidňující efekt.

Nepodceňujte přípravu na vánoční svátky a chovejte se ohleduplně nejen ke zdraví svých blízkých, ale i k tomu svému. Vyhnete se tak nepříjemným pocitům nebo nucené návštěvě lékaře a užijete si svátky v pohodě a bez omezení.