Atrofická vaginitida

Jedná se o zánět pochvy – vaginitis – u žen, které mají málo estrogenu. Typickou skupinou jsou ženy po přechodu, v menší míře malá děvčátka, která ještě nejsou v pubertě, a potom jsou to ženy, které plně kojí. Právě nedostatek ženského hormonu estrogenu způsobuje ztenčení, suchost a malou odolnost sliznice pochvy vůči infekci. Suchost způsobí nepříjemné pocity například při sexuálním styku a bakteriální infekce může způsobit zapáchající výtok, pálení nebo bolest.

Problémy s atrofickou vaginitidou ženy řeší i po chirurgických zákrocích, onkologické léčbě, při užívání hormonální antikoncepce a další. V podstatě v případech, kdy dojde k poklesu hormonů.

Příznaky atrofické vaginitidy

Některé ženy pociťují svědění, pálení, pnutí a mají hnisavý výtok. Vše způsobují bakterie zvenčí.

Jak na odstranění potíží

Jedinou možnou cestou je dodání ženských hormonů uměle. Lze pomocí aplikací čípků, gelů, krémů a hormonální léčbou – fytoestrogeny. Jde o dlouhodobou záležitost. Posloužit mohou čípky GYNELLA® Flora.

Někdy problém vyřeší i lubrikant, protože pomůže k vlhkosti a předejde odřeninám při pohlavním styku, do kterých se může dostat infekce.

V případě přehlížení potíží a pokud žena, dívka neprovozuje pohlavní styk, může vzácně dojít i k srůstu poševních stěn.

GYNELLA Flora
Vaginální čípky pro podporu stimulace přirozené vaginální imunitní obranyschopnosti.
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.