Kolpitida

Kolpos je řecky pochva, tudíž se jedná o zánět pochvy – bakteriální, kvasinkový, virový nebo zánět způsobený třeba prvokem Trichomonas vaginalis. Samotný zánět pochvy je vcelku ojedinělý. Projevuje se výtokem, začervenáním a zrudnutím stěn pochvy, bolestí při styku atp. Většinou jde o zánět sdružený například se zánětem hrdla děložního nebo pak i celé vulvy, kdy se projevuje pálením, svěděním kůže a sliznice stydkých pysků.

Mohu se léčit sama nebo musím vždy k lékaři?

Nejčastější kolpitida je kvasinková, která se projevuje hrudkovitým bílým výtokem, svěděním, pálením a bolestí při styku. Na mykózu je již mnoho volně prodejných mastí nebo globulí v lékárně, zkuste tedy nejprve některý z těchto volně prodejných přípravků, a pokud nezabere, vydejte se za gynekologem, který vás vyšetří a stanoví léčbu.

Pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí můžete vyzkoušet řadu GYNELLA® Silver. Patentované složení na bázi antimikrobiálního stříbra podporuje léčbu akutních i opakujících se vaginálních infekcí a ulevuje od nepříjemných pocitů s nimi spojenými.

Více pod pojmy: bakteriální infekce, kvasinkový zánět, vaginální zánět.