Bakteriální infekce

Vaginální bakteriální infekce je hned po té kvasinkové nejčastější příčinou výtoku, svědění, pálení až bolesti celé vulvy, bolesti a suchosti při styku, zápachu a nepříjemných pocitů ,,tam dole”. Nejčastější je asi bakteriální vaginóza, způsobená přemnožením bakterie Gardnerella vaginalis. Z dalších bakteriálních infekcí stojí za zmínku zavlečení bakterie E. Coli z konečníku či jiných kmenů například Enterococců od partnera.

Jak poznám, že se jedná o bakteriální infekci?

Na jistotu to sama nepoznáte. Může se jednat o kvasinkovou infekci či pouze o nějakou dysmikrobii způsobenou například koupáním v chlorované vodě. Nicméně nejčastěji se projeví právě výtokem, který může být nažloutlý, nazelenalý, hustý atp. Dále ženy velmi často vnímají zápach, v případě bakteriální vaginózy, často po styku nebo po ránu, kdy se v pochvě mění pH. Dále jsou to pak zmiňované pocity pálení, svědění až bolesti vulvy, v některých případech může dojít až k bolestem v podbřišku, horečkám, otokem zevních rodidel a celkové nevolnosti.

Jak probíhá její léčba?

Pokud se opravdu u gynekologa potvrdí bakteriální infekce, léčí se antibiotiky. Většinou globulemi zaváděnými do pochvy, někdy normálně antibiotiky polykacími. Protože v pochvě jsou bakterie samy o sobě a infekce znamená mnohdy jen přemnožení jednoho druhu (nebo zavlečení nějaké jiné bakterie z konečníku nebo kůže), nedělá lékař vždy kultivaci, která může být zavádějící a nicneříkající. Pokud jsou obtíže mírné, lékař většinou předepíše nebo doporučí nějaké globule, které působí na mnoho bakterií a jsou spíše dezinfekční. Pokud toto nepomůže nebo je infekce závažná, pak předepisuje antibiotika dle kultivace. Nejen v průběhu infekce, ale i během každodenního života nezapomínejte na správnou intimní hygienu.

Pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí můžete vyzkoušet řadu GYNELLA® Silver. Patentované složení na bázi antimikrobiálního stříbra podporuje léčbu akutních i opakujících se vaginálních infekcí a ulevuje od nepříjemných pocitů s nimi spojenými.