Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Gardnerella vaginalis

Gardnerella vaginitis je druh mikroorganismu, který způsobuje bakteriální vaginózu – známou nemoc intimních partií, při které se přirozené bakterie pochvy přemnoží a způsobí nerovnováhu.

Příčiny Gardnerelly vaginitis

Při přemnožení této bakterie nastává nerovnováha, která zapříčiní infekci. Často se tak stává po nechráněné souloži s novým či více partnery. Mezi další možnosti infekce mohou patřit výplachy vaginy, antibiotika, zavádění nitroděložního tělíska a nedostatečná intimní hygiena.

Problémy s Gardnerella vaginitis zjistíte při návštěvě lékaře. Ten vám zpravidla udělá výtěr pochvy a z pH a bakteriálního rozboru zjistí, zdali máte problém s přemnožením bakterií v intimních partií.

Mezi viditelné příznaky, při kterých byste se měla mít na pozoru, patří šedobílý či šedý zapáchající výtok. Může se ale stát, že žádné symptomy nejsou, proto je dobré preventivně navštěvovat gynekologa. Obzvlášť nebezpečná může být Gardnerella vaginitis v těhotenství.

Léčba obvykle probíhá nasazením antibiotik na cca 7 dní. Bohužel se Gardnerella vaginitis často ráda vrací a proto je dobré využívat přípravky s ochranným filtrem. Ty zabraňují návratu a chrání i před ostatními druhy bakterií. Můžete vyzkoušet GYNELLA® Silver Caps, které vám pomohou při prvních příznacích (pálení, svědění, výtok) bakteriální infekce nebo naopak při jejím doléčení.

Proti opětovnému onemocnění jsou také vhodná probiotika, které navracejí poševní mikroflóru do původního stavu. Vagilact právě tyto probiotika obsahuje a funguje tak jako efektivní a rychlé řešení na potíže s bakteriální vaginózou.