Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Vulvovaginitis

Zánět zevního pohlavního ústrojí a pochvy. Zánět pochvy (vagíny) a vulvy (zevních pohlavních orgánů ženy) jdou velmi často ruku v ruce. Velmi častým průvodním jevem zánětu pochvy je výtok, který dráždí i vulvu. Ta pak svědí a je zduřelá. Kvasinky, ale i bakterie nebo někteří paraziti mohou také z vulvy přejít až do pochvy, někdy i do močové trubice. To se pak k výtoku, svědění, pálení a bolesti může přidat i infekce močových cest.

Co je příčinou tohoto zánětu?

Patogeny, které způsobují vulvovaginitidu jsou z řad bakterií (Gardnerella vaginalis), kvasinek (mykotické infekce, nejčastěji Candida albicans), virů (genitální opar – Herpes genitalis) i prvoků (Trichomonas vaginalis). Zároveň ale může přispět i nerovnováha v poševním pH, úbytek tzv. hodných bakterií – laktobacilů, v létě pak zapářka, časté koupání v chlorované vodě nebo nezdravý životní styl a velká konzumace cukrů.

Jak ho léčit?

Z toho vyplývá, že léčba nemusí být jen antibiotiky, antivirotiky aj., ale i úpravou životního stylu, používáním intimního mýdla se správným pH, užívání vzdušného bavlněného prádla atp.