Vulvovaginitis

Zánět zevního pohlavního ústrojí a pochvy. Zánět pochvy (vagíny) a vulvy (zevních pohlavních orgánů ženy) jdou velmi často ruku v ruce. Velmi častým průvodním jevem zánětu pochvy je výtok, který dráždí i vulvu. Ta pak svědí a je zduřelá. Kvasinky, ale i bakterie nebo někteří paraziti mohou také z vulvy přejít až do pochvy, někdy i do močové trubice. To se pak k výtoku, svědění, pálení a bolesti může přidat i infekce močových cest.

Co je příčinou tohoto zánětu?

Patogeny, které způsobují vulvovaginitidu jsou z řad bakterií (Gardnerella vaginalis), kvasinek (mykotické infekce, nejčastěji Candida albicans), virů (genitální opar – Herpes genitalis) i prvoků (Trichomonas vaginalis). Zároveň ale může přispět i nerovnováha v poševním pH, úbytek tzv. hodných bakterií – laktobacilů, v létě pak zapářka, časté koupání v chlorované vodě nebo nezdravý životní styl a velká konzumace cukrů.

Jak ho léčit?

Z toho vyplývá, že léčba nemusí být jen antibiotiky, antivirotiky aj., ale i úpravou životního stylu, používáním intimního mýdla se správným pH, užívání vzdušného bavlněného prádla atp.

GYNELLA Silver Caps 10 ks
GYNELLA Silver Foam 50 ml
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.