Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Zeptali jsme se za vás… Jak bojujete s vaginálními infekcemi a co na ně zabírá?

Ve kterém ročním období se nejčastěji potýkáte s vaginálními infekcemi? Znáte jejich příčinu? A co na ně spolehlivě zabírá? Na to jsme se zeptali pětistovky skutečných žen. A jejich odpovědi jsou překvapivé.

Dotazované v první řadě potvrdily známý fakt, že s vaginální infekcí se během života setká téměř každá žena a 2 ze 3 jimi trpí opakovaně. Nejčastěji jde o kvasinkové a bakteriální infekce, které se shodně projevují výtokem, svěděním a pálením.

Špatnou zprávou je, že infekce útočí na ženský organismus celoročně, o něco častěji se hlásí na jaře a v létě. Příčiny jejich vzniku ženy pozorují obvykle v souvislosti se sexem a také po návštěvě bazénu s chlorovanou vodou.

Léčba poševní infekce

Při významnějších obtížích je na místě jako první návštěva lékaře, u kterého hledá pomoc 63 % žen. Když je ale žena schopna sama rozpoznat příčinu, je vhodnější okamžité nasazení léčby, která již už v minulosti zabrala. „S léčbou je potřeba začít hned při prvních projevech. U méně komplikovaných případů trvá přibližně týden, po který se užívají vaginální tobolky, než projevy zmizí. Při recidivě je vhodné používat přípravek dál v menší míře,“ říká expertka značky GYNELLA Natálie Kazíková.

Při opakovaných infekcích se vyplatí dodržovat režimová opatření. „V rámci prevence se vyhýbejte parfémovaným sprchovým gelům a pěnám do koupele. Noste volné, pohodlné prádlo z nesyntetických materiálů,“ doporučuje expertka. Obtíže může vyvolávat i nevhodná strava s nadbytkem cukru. Je proto na místě jednoznačně i úprava stravy.

Ženy si za efektivní řešení svých problémů rády připlatí

Jak pro sebe konečně nalézt vhodný přípravek a zajistit si pohodu v intimních partiích? Z průzkumu vyplynulo, že 75 % žen si jde pro radu k lékaři, třetina se zeptá v lékárně nebo dá na zkušenosti jiných žen. Jako vhodný prostředek na pomoc při vaginálních infekcích doporučilo 87 % žen vaginální tobolky GYNELLA® Silver Caps. Proč byly spokojeny si můžete přečíst zde. Dotázané se také shodly, že za léčbu, která skutečně zabírá, si ochotně a rády připlatí.

Léčit by se měli oba partneři

Ať už se vaginální infekce objeví u ženy výjimečně, nebo je v jejích intimních partiích „jako doma“, vyplatí se přeléčit oba partnery. A to i v případě, že muž nemá žádné příznaky. „Při infekci je vhodná sexuální abstinence a léčba obou partnerů. Lze tím zabránit tzv. ping-pong efektu, kdy si partneři onemocnění předávají a zkrátit tak dobu léčby u ženy,“ říká Natálie Kazíková. Problém na obou stranách přitom řeší pouze polovina párů.

Hygienu nepodceňujte, ani nepřehánějte

Průzkum také ukázal, že 4 z 5 žen při infekci dbá na častější hygienu. Ani s tou by se to ale podle expertů nemělo přehánět. Mytí více jak 2x denně vyvádí vaginální prostředí z rovnováhy a brání jeho obnově. Nejsou vhodné ani výplachy a používání běžných mýdel či sprchových gelů. „Místo frekvence mytí se zaměřte na výběr mýdla, které používáte. Vhodná jsou mýdla určená k intimní hygieně a se složením, které nenarušuje přirozené pH,“ dodává Natálie Kazíková.

Pokud jako většina žen trpíte občasnými nebo častými vaginálními infekcemi, při dalších obtížích vyzkoušejte prostředky pro intimní péči a hygienu značky GYNELLA. Recenze a názory skutečných žen, které každý produkt pečlivě testují, naleznete zde.