Test na kvasinky

Kvasinková infekce přichází v mnoha různých formách. Pokud se vám kvasinky v těle přemnoží, mohou napadnout vaše trávicí ústrojí, ústa či intimní partie. Tyto mikroorganismy máme v těle všichni a jsou důležitou součástí mnoha procesů, pokud se ale v důsledku onemocnění přemnoží, je vhodné absolvovat test na kvasinky.

Příznaky kvasinkové infekce

Pokud máte některé z těchto příznaků, je vhodné si dojít k lékaři a nechat si udělat test na kvasinky.

• Neodbytná chuť na sladké – kvasinky konzumují výhradně cukr
  • Časté vaginální infekce – přemnožení kvasinek v poševní mikroflóře
  • Žaludeční potíže a s nimi spojené průjmy či nadýmání
  • Mykózy nohou, ekzémy, lupénka a kopřivka

Test na kvasinky byste měli podstoupit i v těchto případech:

• Měli jste pohlavní či orální styk s nakaženým partnerem
  • Máte potíže a jste po antibiotikách, hormonech či kortikoidech

Dalším silným spouštěčem je obecně špatný životní styl podpořený kouřením, alkoholem a nezdravou stravou.

Domácí test na kvasinky

Existuje nějaký způsob, jak zjistit, jestli máte problém s přemnoženými kvasinkami? Existují testy na zjištění kvasinkové infekce, kterými si setřete povrch určité sliznice a skrze speciální zařízení zjistíte, zda-li se vám kvasinky přemnožily.

POZOR, na internetu naleznete takzvaný domácí test na kvasinky pomocí slin. Ten navádí, abyste jako první věc po ránu plivli vzorek svých slin do sklenice s čistou vodou. Podle toho, jak se bude vzorek chovat, zjistíte, zda-li máte problém. Tento test není akurátní, proto radíme, nespoléhejte se na něj!

Vždy, když máte podezření na kvasinkovou infekci, doporučujeme navštívit lékaře. Ten provede jak stěry, tak odběry krve, které 100% zjistí, jak na tom s počtem kvasinek v těle jste.

Pokud na přemnožené kvasinky trpíte, doporučujeme náš podrobný článek o léčení – Kvasinková infekce.

Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.