akce
promo
Nakupte akční balíčky produktu GYNELLA® AtroGel až s 20% slevou!   Zobrazit akční balíčky

Mobiluncus mulieris

Je bakterie rodu Mobiluncus. Název vychází z řeckých výrazů mobile a hook. Jde o gramlabilní anaerobní tyčky, které pomalu rostou a jsou náročné na diagnózu a léčbu. Tyčkovité buňky jsou i pohyblivé a disponují více bičíky, nejčastěji 1-8. Mají také starší název Vibrio.

Tyto bakterie jsou spojovány především s anaerobní vaginózou, ale i s jinými patologiemi související s těhotenstvím a porodem. Jako jsou choriomnionitida (zánět plodových obalů), předčasné porody, zánětlivé onemocnění pánve po potratu a endometritida (zánět dělohy) po císařském řezu.

Gramlabilita

Souvisí s diferenciačním barvením v mikrobiologii, které se dělí na pozitivní G+ a negativní G-, podle toho, jaké chemické a fyzikální vlastnosti má jejich buňková stěna. Gramlabilní baktérie přijímají barvivo jen částečně.

Bakterie Mobiluncus spadají pod negativní zbarvení a dají se těžce identifikovat. Tvoří však běžnou flóru sliznic a považují se za sekundární patogeny. Tyto bakterie se nacházejí v různých částích těla i v pochvě žen. Mají na svědomí spoustu chorob, ale najdeme je i u zdravé ženy.

Po poradě s lékařem, nejčastěji antibiotiky.

V podstatě jde nejčastěji o zánět. Jeho léčbu můžete podpořit pomocí tobolek GYNELLA® Silver Caps. Ty podporují léčbu bakteriálních, kvasinkových a vaginálních infekcí. Často i při poporodním zranění.