Mobiluncus mulieris

Je bakterie rodu Mobiluncus. Jde o gramlabilní anaerobní tyčky, které pomalu rostou a jsou náročné na diagnózu a léčbu. Tyčkovité buňky jsou i pohyblivé a disponují více bičíky, nejčastěji 1-8. Mají také starší název Vibrio.

Tyto bakterie jsou spojovány především s anaerobní vaginózou, společně s bakterií Garderella vaginalis, ale i s jinými patologiemi souvisejícími například s těhotenstvím nebo porodem. Může způsobit zánět plodových obalů (chorioamniitis), a tím předčasný porod, zánětlivé onemocnění pánve po potratu a zánět dělohy (endometritis) po císařském řezu.

Gramlabilita

Základní barvení preparátu, aby byl vzorek pod mikroskopem lépe vidět a lékař mohl lépe rozlišit, o jaký jde patogen, je tzv. barvení Gramovo. Dalo základ rozdělení bakterií na G- (Gram negativní) a G+ (Gram pozitivní), které je založeno na různé stavbě stěny bakterie. Mobiluncus mulieris je gramlabilní, může se tedy po obarvení jevit jako G+ i jako G- bakterie.

Bakterie Mobiluncus se dají těžce identifikovat. Tvoří totiž běžnou flóru sliznic a považují se za sekundární patogeny, což znamená, že se nebezpečnými stávají až ve chvíli, kdy je porušen poševní mikrobiom (infekce, pH, těhotenství, antibiotika apod.) a tyto bakterie se přemnoží.

Po poradě s lékařem, nejčastěji antibiotiky.

V podstatě jde nejčastěji o zánět. Jeho léčbu můžete podpořit pomocí tobolek GYNELLA® Silver Caps. Ty podporují léčbu vaginálních infekcí, ať už bakteriálních, virových nebo kvasinkových. Často pomáhají i při poporodním poranění.

GYNELLA Silver Caps 10 ks
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.