akce
promo
Nakupte akční balíčky produktu GYNELLA® AtroGel až s 20% slevou!   Zobrazit akční balíčky

Hydrocelektomie

Je druh chirurgického zákroku, který odstraňuje hydrokélu. Postihuje totiž oblast penisu. Jedná se o malé váčky naplněné tekutinou – hydrokély. Hydrokéla obklopuje varlata a zvětšuje šourek. Doprovází ji nebolestivý otok.

Výskyt hydrokély

Často je k vidění u novorozenců, protože nemají uzavřený peritoneum-vaginální kanál a u mužů starší 40 let. U těch zase dochází k jeho otevření nebo je na vině nádor či otok dolních končetin. Vytváří se taky při poranění varlat.

Občas se vyvine z virové infekce varlat, která způsobuje vznik polyserositů (zánět serózních membrán v těle, i pláště varlat), což přispívá k hromadění tekutin a vznik hydrokély.

Léčba

U malých chlapců se obvykle do dvou let upraví vše samo. Není tedy potřeba lékařského zásahu. U starších mužů se k zásahu přistupuje tehdy, pokud je otok bolestivý, překážející anebo snižující průtok krve.

Postup operace

Jedná se o lékařský zákrok, který vyžaduje celkovou anestezii. Před operací je nutné znát celkový stav pacienta. I jaké bere léky. Některé je nutné vysadit, aby nenarušovali srážlivost krve.

Samotná operace je vedena dle věku pacienta. Dětem se provádí malý řez ve slabinách, u dospělých mužů je pak veden na šourku. Vypustí se všechna přítomná tekutina a odstraní se i vak hydrokély. Vše se uzavře klasickým stehem.

Operace je menší a neinvazivní. Většinou pár hodin po zákroku, odchází pacient domů, kde má naordinovaný týden odpočinku. Musí také navštívit obvodního lékaře, aby mu provedl kontrolu stehů.

Ve vzácných případech dochází k narušení plodnosti a k recidivitě.

Léčbu virové infekce mohou muži podpořit užíváním UroTiabu, který obsahuje antimikrobiální stříbro. Zklidňuje, hydratuje a regeneruje.

Hodnocení uživatelů (3)
UroTiab 25 ml
UroTiab cream-gel je přípravek určený speciálně pro muže. Jeho unikátní složení podporuje léčbu bakteriálních, kvasinkových a virových infekcí a podporuje hojení pooperačních lézí v oblasti genitálu.