Výtok v těhotenství

Nadcházející maminky se často stresují ohledně těhotenského výtoku. Při graviditě se v ženském těle děje mnoho hormonálních změn, které mají častý dopad na zdraví poševní mikroflóry.

Výtok je samočistící proces pochvy a může být úplně přirozený. Jsou ale případy, kdy je zapáchající výtok příznakem infekčního onemocnění. Podívejte se, které příznaky sledovat.

Bílý výtok v těhotenství

Jak vypadá těhotenský výtok? Nejčastějším případem je řídká bílá či šedavě bílá tekutina, která nijak nezapáchá. Tento výtok doprovází v těhotenství většinu žen a není nebezpečný. Pokud se ho chcete zbavit, doporučujeme neparfémované vložky. Tampóny a přílišná hygiena může spíše ublížit, bílý výtok má v těhotenství totiž ochrannou funkci před infekcemi.

Zapáchající výtok v těhotenství – pozor!

Objeví-li se u vás zapáchající výtok v těhotenství, který má například žlutou či žlutozelenou barvu, může se jednat o bakteriální či vaginální infekci. Ženské tělo je v důsledku hormonálních změn v tuto dobu oslabené, je tedy normální, že se u něj infekce vyskytují. Pokud vás trápí tyto problémy, přečtěte si, co dělat v jednotlivých případech.

Co dělat při bakteriální infekci

Co dělat při kvasinkové infekci

Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.