Varikokéla

Rozšíření žil varlete.  Jsou to křečové žíly v oblasti šourku. Může způsobovat bolesti, dyskomfort při chůzi nebo sezení, neplodnost nebo pokles hladiny mužských hormonů.

Nejčastěji se jedná o vrozenou predispozici ke vzniku křečových žil a hemoroidů. Dalším faktorem může být onemocnění srdce, obezita a další. Stagnace krve v těchto žilách je většinou více patrná vlevo, protože anatomicky jsou tyto žíly delší a napojují se do žil odvádějících krev z ledviny, kde je vyšší tlak.

Co se děje při varikokéle?

Když si představíme, že okolo varlete stagnuje krev, která nemůže dobře odtékat směrem k srdci, má to několik následků z toho plynoucích. Varle je trvale zahříváno na vyšší teplotu, což je nepříznivé pro tvorbu spermií (snížení počtu, ale i zhoršení kvality včetně genetických chyb ve spermii), neodchází metabolity a odpadní látky, což většinou vede k dyskomfortu až bolestem, zejména po zátěži. Pokud je varikokéla přítomna dlouho, může dojít ke snížené tvorbě mužských pohlavních hormonů a zmenšení varlete.

Jak probíhá její léčba?

Léčba varikokély je chirurgická. Je na výběr z několika metod od klasické otevřené, laparoskopické, kdy není nutné otevírat dutinu břišní, mikrochirurgické operace pod tříslem, která umožňuje přerušení téměř všech takto rozšířených cév a zároveň rekonvalescence po tomto přístupu je velmi rychlá. Pak je možno použít embolizaci (ucpání) žíly varlete z velké žíly v třísle v lokální anestezii. Některé metody mají vyšší riziko recidivy a zvolení přístupu je na lékaři, vybavení pracoviště, celkovém stavu a přání pacienta.

Hodnocení uživatelů (3)
UroTiab 25 ml
UroTiab cream-gel je přípravek určený speciálně pro muže. Jeho unikátní složení podporuje léčbu bakteriálních, kvasinkových a virových infekcí a podporuje hojení pooperačních lézí v oblasti genitálu.