Vaginální opar

Vaginální opar neboli herpes genitalis je způsoben virem. Přenáší se při styku a rozlišujeme herpes virus 1 a 2, přičemž jednička většinou způsobuje známý opar na rtu úst a dvojka se většinou vyskytuje právě v genitální oblasti.
První infekce tímto virem bývá bouřlivá: nejprve svědění a pálení na kůži, poté za 1-2 dny výsev puchýřků, které mohou být velmi bolestivé a pak následné zasychání, hojení a ústup. Problém u této infekce je, že se šíří podél nervu, takže může být opravdu nepříjemná a bolestivá. Po ústupu infekce se virus pouze schová ke ganglionu tohoto nervu a vyčkává si na oslabení organismu – stres, nachlazení atp., aby mohl opět propuknout. Léčba jsou tedy antivirotika a léky na bolest.

Jak se nakazím?

Nejvíce infekční je člověk ve chvíli, kdy jsou vytvořeny puchýřky, které obsahují tekutinu se samotným virem, ale infekce se může přenést i v ostatních fázích onemocnění. Jde o kontakt se sliznicí, při sexuálním styku, přímý kontakt rukou na sliznici atp.

Herpes v těhotenství

Velmi důležitou kapitolou je genitální opar v těhotenství. Pro novorozené dítě, které by se s touto infekcí setkalo, je velmi nebezpečný, až smrtelný, proto se léčba genitální oparu v těhotenství nepodceňuje. U žen, které mají genitální opar opakovaně se pak nasazují antivirotika měsíc před porodem preventivně, aby infekce ani nemohla propuknout a dítě se tak při porodu nenakazilo. Pokud má žena příznaky genitálního oparu při začátku porodu, je to striktní indikace k císařskému řezu.

Jaká je léčba?

Jak jsme již výše zmínili, léčbou na opary jsou antivirotika, která vám předepíše lékař. Dále existují i antivirotické masti na mírnější typy těchto infekcí. Vždy je dobré dodržovat správnou intimní hygienu, která je při jakýchkoliv obtížích velice důležitá.

Na podporu léčby virových, kvasinkových i bakteriálních vaginálních infekcí vyzkoušejte řadu GYNELLA® Silver, která díky patentovanému složení na bázi antimikrobiálního stříbra podporuje léčbu akutních i opakujících se vaginálních infekcí a ulevuje od nepříjemných pocitů s nimi spojenými.