Vaginální opar

Vaginální opar neboli herpes genitalis je způsoben virem. Přenáší se při styku a rozlišujeme herpes virus 1 a 2, přičemž jednička většinou způsobuje známý opar na rtu úst a dvojka se většinou vyskytuje právě v genitální oblasti.
První infekce tímto virem bývá bouřlivá: nejprve svědění a pálení na kůži, poté za 1-2 dny výsev puchýřků, které mohou být velmi bolestivé a pak následné zasychání, hojení a ústup. Problém u této infekce je, že se šíří podél nervu, takže může být opravdu nepříjemná a bolestivá. Po ústupu infekce se virus pouze schová ke ganglionu tohoto nervu a vyčkává si na oslabení organismu – stres, nachlazení atp., aby mohl opět propuknout. Léčba jsou tedy antivirotika a léky na bolest.

Jak se nakazím?

Nejvíce infekční je člověk ve chvíli, kdy jsou vytvořeny puchýřky, které obsahují tekutinu se samotným virem, ale infekce se může přenést i v ostatních fázích onemocnění. Jde o kontakt se sliznicí, při sexuálním styku, přímý kontakt rukou na sliznici atp.

Herpes v těhotenství

Velmi důležitou kapitolou je genitální opar v těhotenství. Pro novorozené dítě, které by se s touto infekcí setkalo, je velmi nebezpečný, až smrtelný, proto se léčba genitální oparu v těhotenství nepodceňuje. U žen, které mají genitální opar opakovaně se pak nasazují antivirotika měsíc před porodem preventivně, aby infekce ani nemohla propuknout a dítě se tak při porodu nenakazilo. Pokud má žena příznaky genitálního oparu při začátku porodu, je to striktní indikace k císařskému řezu.

Jaká je léčba?

Jak jsme již výše zmínili, léčbou na opary jsou antivirotika, která vám předepíše lékař. Dále existují i antivirotické masti na mírnější typy těchto infekcí. Vždy je dobré dodržovat správnou intimní hygienu, která je při jakýchkoliv obtížích velice důležitá.

Na podporu léčby virových, kvasinkových i bakteriálních vaginálních infekcí vyzkoušejte řadu GYNELLA® Silver, která díky patentovanému složení na bázi antimikrobiálního stříbra podporuje léčbu akutních i opakujících se vaginálních infekcí a ulevuje od nepříjemných pocitů s nimi spojenými.

GYNELLA Silver Foam 50 ml
GYNELLA Silver Caps 10 ks
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.