Ureaplazmata

Původce této infekce je bakterie Ureaplasma urealyticum. Je to bakterie, kterou normálně najdeme u až 80 % lidí žijících aktivním sexuálním životem. Přenáší se sexuálním stykem a u většiny lidí se nikterak neprojeví. Pokud ale dojde například k přemnožení nebo je prostě organismus oslaben, může způsobit nepříjemný a někdy závažný zánět. U žen se většinou projevuje vaginální infekcí, u muže zánětem močové trubice. Také těhotné ženy by si měly na tuto bakterii dát pozor a vždy by měla být infekce přeléčena, aby neohrozila plod.

Jak se ureaplazmata přenáší?

Ureaplazmata se přenáší pohlavním stykem, ale člověk se může nakazit i při styku orálním. Někde se udává, že se člověk může nakazit i na veřejných toaletách či v bazénu, ale riziko je velmi malé. Co je ale zásadní, je možnost přenosu bakterie z matky na dítě, kdy může dojít k předčasnému porodu nebo se dítě nakazí v průběhu porodu a může pak mít závažnou infekci například plic. Proto je nutné každou takovou infekci zjištěnou v těhotenství přeléčit antibiotiky.

Jak poznám, že mám ureaplazmata?

U mužů se často projevují uretritidami, tedy záněty močové trubice – bolestivé močení, pálení, řezání při močení.
U žen problém většinou začíná vaginální infekcí, která se projevuje hustým výtokem, někdy „rybím zápachem“, bolestí v podbřišku, někdy se může přidat právě pálení i bolesti při močení.
Infekce někdy může postoupit až na dělohu a přilehlé vejcovody a vaječníky. V krajním případě může způsobit velký zánět v pánvi a následně neplodnost pro neprůchodné vejcovody – pozánětlivě změněné.

Jaká je tedy léčba?

Pokud máte výše zmíněné příznaky, měla byste vždy navštívit lékaře, který nasadí antibiotickou léčbu vám i partnerovi. A samozřejmě vždy dbát na správnou intimní hygienu.

GYNELLA Intimate Foam 150 ml
Intimní mycí pěna pro každodenní použití na mytí a holení.
GYNELLA Intimate Wash 200 ml
Intimní mycí gel pro pravidelnou intimní hygienu žen.
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.