Svědění vagíny

Nejčastější příčinou svědění pochvy je kvasinková nebo bakteriální infekce. Velmi často jdou pocity svědění a pálení ruku v ruce, a to nejen pochvy, ale i vulvy. Celá vulva i poševní vchod může být nateklý, zarudlý a velmi často infekci doprovází i výtok.
Jsou ale i jiná, méně častá onemocnění vulvy, jejichž hlavním příznakem je svědění. Je to od různého ekzému po onemocnění česky „lišej“ (lichen simplex/sclerosus), kde je již někdy potřeba sáhnout po silných kortikoidních mastech. Taktéž platí, že jakékoliv onemocnění kůže se může projevit na vulvě – lupénka, alergie, atopický ekzém atd.

Jak si pomoci?

Pokud se jedná o nejčastější kvasinkovou infekci, kdy většinou svědění provází hustý bílý hrudkovitý výtok, pak ihned zajděte do lékárny a kupte si volně prodejnou mast, pěnu, … K tomu jsou ještě vhodné různé vaginální globule, které slouží i jako prevence kvasinkové infekce. A vždy dbejte na správnou intimní hygienu.
Účinek je do několika hodin, nejpozději do jednoho dne. Pokud toto nezabere, je potřeba zajít ke gynekologovi, může se jednat například o bakteriální infekci nebo nějaký jiný výše zmíněný problém. Vaginální infekce a obtíže s nimi spojené potkaly už téměř každou ženu. Základem je správná péče o intimní partie a včasné řešení problémů.

Vyzkoušet můžete i řadu GYNELLA® Silver pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí.

GYNELLA Silver Foam 50 ml
GYNELLA Silver Caps 10 ks
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.