Svědění vagíny

Nejčastější příčinou svědění pochvy je kvasinková nebo bakteriální infekce. Velmi často jdou pocity svědění a pálení ruku v ruce, a to nejen pochvy, ale i vulvy. Celá vulva i poševní vchod může být nateklý, zarudlý a velmi často infekci doprovází i výtok.
Jsou ale i jiná, méně častá onemocnění vulvy, jejichž hlavním příznakem je svědění. Je to od různého ekzému po onemocnění česky „lišej“ (lichen simplex/sclerosus), kde je již někdy potřeba sáhnout po silných kortikoidních mastech. Taktéž platí, že jakékoliv onemocnění kůže se může projevit na vulvě – lupénka, alergie, atopický ekzém atd.

Jak si pomoci?

Pokud se jedná o nejčastější kvasinkovou infekci, kdy většinou svědění provází hustý bílý hrudkovitý výtok, pak ihned zajděte do lékárny a kupte si volně prodejnou mast, pěnu, … K tomu jsou ještě vhodné různé vaginální globule, které slouží i jako prevence kvasinkové infekce. A vždy dbejte na správnou intimní hygienu.
Účinek je do několika hodin, nejpozději do jednoho dne. Pokud toto nezabere, je potřeba zajít ke gynekologovi, může se jednat například o bakteriální infekci nebo nějaký jiný výše zmíněný problém. Vaginální infekce a obtíže s nimi spojené potkaly už téměř každou ženu. Základem je správná péče o intimní partie a včasné řešení problémů.

Vyzkoušet můžete i řadu GYNELLA® Silver pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí.