akce
promo
Nakupte akční balíček na podporu plodnosti a získejte GYNELLA® Natal Ferti Gel jako dárek! Zobrazit akční balíčky

Streptokok v těhotenství

Streptokok je bakterie nechvalně známá především tím, že způsobuje Angiínu. U jedné pětiny žen se ale vyskytuje typ skupiny B také v těhotenství. Bakterie je přítomna v pochvě většinu času, je to pro ni přirozené prostředí a nijak neškodí. Streptokok v těhotenství se ale může změnit ve velmi nepříjemnou infekci. Na co si dávat pozor?

Jaká je příčina streptokoku v těhotenství?

Streptokok je bakterie jako každá jiná, příčin je tedy mnoho, od špatné hygieny po zdravotní potíže v důsledku nemoci. U rodičky se nemusí jakkoliv projevovat, ale po porodu může přenést ošklivou infekci na novorozeně.

Pokud je vaginální mikroflóra zeslabená, například v důsledku častých vaginálních infekcí, je náchylnější na nakažení streptokokem. Nemusíte se ale bát, standardní postup je takový, že vás gynekolog vyšetří automaticky v 36 týdnu těhotenství. Jestliže bude test pozitivní, nenastává léčba, pouze se více monitoruje možnost nakažení dítěte. Při porodu se v tomto případě podávají antibiotika, které minimalizují možnost infekce plodu.

Streptococcus agalactiae se nemusí projevovat, maminka v tu chvíli nemá žádné příznaky, ale plod může být v ohrožení. Ideální je preventivně dodržovat hygienické návyky a využívat ochranných stříbrných filtrů. Ty zamezují návratu bakterií a chrání vaše intimní partie. Vyzkoušejte naše GYNELLA® Silver Caps s aktivním stříbrem.

Vaginální kapsle pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí a pooperačních a poporodních poranění.