Pálení vagíny

Pálení vagíny je velmi často spjato se svěděním a celkovým dyskomfortem až bolestí. Velmi často nejde jen o pochvu – vagínu, ale i o vulvu a mluvíme tak o vulvovaginálním dyskomfortu. Nejčastěji se jedná o kvasinkovou nebo bakteriální infekci, ovšem výjimka není ani například herpes genitalis – virové onemocnění, které začíná jako pálení, svědění a přechází do puchýřků. Někdy pálení ,,tam dole” může být i počínající infekce močových cest.

Co tedy dělat?

Pokud pálení doprovází výtok, zkuste jako první pomoc koupit v lékárně vaginální globule určené na boj s kvasinkami nebo infekcí. Pokud nepříjemné pocity přetrvávají, obraťte se na svého gynekologa, který odliší, zda by to nemohl být například již zmíněný zánět močových cest, na který je potřeba předepsat antibiotika. Vaginální infekce a obtíže s nimi spojené potkaly už téměř každou ženu. Základem je správná péče o intimní partie a včasné řešení problémů. Proto vždy dbejte na správnou intimní hygienu.

Vyzkoušet můžete i řadu GYNELLA® Silver pro podporu léčby bakteriálních, kvasinkových a virových vaginálních infekcí.

Zajímavost

Pálení, svědění, začervenání, to vše může být také alergie. Například na lubrikační gel nebo latex (kondomy nebo i rukavice u lékaře). Pokud se pálení opakuje, pozorujte, zda nepříjemné pocity nezačínají bezprostředně například po styku.