akce
promo
Nakupte adventní balíček GYNELLA® a získejte intimní kosmetiku jako dárek! Zobrazit akční balíčky

Mužská obřízka

Mužská obřízka je malý chirurgický zákrok, při kterém lékař odstraní předkožku penisu (část, či celou) z důvodu nemožnosti přetažení kůže přes žalud. Obřízka se provádí ze zdravotních důvod, má ale také silné náboženské kořeny – v judaismu je vyžadována u každého muže.

Obřízka ze zdravotních důvodů

Světová zdravotnická organizace (WHO) uvádí, že po chirurgickém obřezání penisu klesá až o polovinu riziko přenosu HIV. Protože se odstraněním předkožky odhalí žalud, jeho tkáně se musí přizpůsobit vnějším vlivům. Pokožka žaludu tedy v určitých místech zesílí, čímž se stává odolnější před zmiňovaným HIV, ale také před bakteriálními a kvasinkovými infekcemi, záněty močových cest a dalšími pohlavně přenosnými chorobami.
O zdravotních důvodech obřízky se mezi lékaři spekuluje, většina se shoduje, že je zákrok správnou volbou. Důvody zlepšení jsou ale spíš zlepšené hygienické návyky mužů po obřízce, než že by přímo ovlivňovala boj s viry a bakteriemi jako takovými.

Význam obřízky v historii

V mnoha částech světa se tento chirurgický zákrok vykonává hlavně z kulturních náboženských důvodů. Podle biblického starého zákona nařídil bůh Abrahámovi, aby byl každý židovský chlapec obřezán, čímž se v judaismu potvrdil svazek mezi člověkem a bohem. V novodobých dějinách měla obřízka své místo již ve viktoriánské době v Americe – zde fungovala jako prevence před masturbací. U mladých mužů se v té době neslušelo, aby onanovali, a proto byli obřezaní, ačkoliv dnes už víme, že mezi obřízkou a masturbací neexistují žádné spojitosti. Obřízka v judaismu je předpokladem k platnému přijetí této víry dodnes.

Chirurgický zákrok

Obřízka se obvykle vykonává jak v celkové, tak v lokální anestezii, v závislosti na zdraví a preferencích pacienta. Zákrok netrvá déle než hodinu a doporučuje se po něm dodržovat cca 2 dny klid stejně jako po jiných malých operacích. Cena obřízky se liší, může být zadarmo – hrazena pojišťovnou – popřípadě v řádech 5-15 tisíc korun na soukromých klinikách.

Pokud se chystáte absolvovat mužskou obřízku a nejste si jisti, jestli se budou vaše intimní partie správně hojit, vyzkoušejte náš UroTiab, který pomáhá od nepříjemných pocitů způsobených mechanickým poškozením penisu či jako péče po chirurgickém zákroku. Zamezíte tak nechtěným pooperačním infekcím a urychlíte váš návrat do normálního zdravotního stavu.

Hodnocení uživatelů (3)
UroTiab 25 ml
UroTiab cream-gel je přípravek určený speciálně pro muže. Jeho unikátní složení podporuje léčbu bakteriálních, kvasinkových a virových infekcí a podporuje hojení pooperačních lézí v oblasti genitálu.