akce
promo
Nakupte adventní balíček GYNELLA® a získejte intimní kosmetiku jako dárek! Zobrazit akční balíčky

Balanitida (Balanopostitida, Balanitis)

Balanopistitida neboli balanitis či balanitida je onemocnění, které postihuje muže, a to v jakémkoliv věku. U chlapců se může choroba vyskytovat v období dětství v důsledků anomálií předkožky. Balanopostitida je zánět žaludu, velmi často doprovázený zánětem předkožky.

Příznaky balanitidy

Balanitis je často viditelný na první pohled, mezi hlavní příznaky patří:

• klasické projevy iritace – svědění pálení, otok žaludu a předkožky
  • Projevy spojené s infekci – teplota, problémy s vylučováním

Balanitida může nastat jak při mechanickém poškození žaludu, tak jako následek infekce či pohlavní nemoci.

Přenos balanitidy

Nemoc se vyskytuje častěji u osob se sníženou imunitou. V pubertálním věku se balanitis občas objeví v souvislosti s nedodržováním dostatečné hygieny, která vede k zánětlivosti. V pokročilejším věku může být balanopostitida přenášena kopulací. Zde bývá nemoc doprovodným jevem jiných sexuálně přenosných chorob. V útlém dětství je pak balanitida následkem anomálie předkožky, kterou řeší doktoři obřízkou či antibiotiky.

Léčba balanopostitidy

Léčba se odvíjí od příčiny nemoci, záleží proto, jestli je balanitis důsledkem mechanického poškození, anomálie předkožky či infekčního onemocnění. V případě infekce se na balanitidu využívají antiseptické koupele či antibiotika (případně kortikoidy a antimykotika).
Jako častý přípravek na zaléčení se uvádí framykoinová mast, doporučujeme ale navštívit lékaře, balanitis se v malém procentu může projevit i jako nádorové onemocnění.

Nejlepší léčbou je vždy prevence, doporučujeme proto dodržovat důkladnou hygienu intimních partií z mechanického poškození, kterým jde mytím jednoduše předejít.

Hodnocení uživatelů (3)
UroTiab 25 ml
UroTiab cream-gel je přípravek určený speciálně pro muže. Jeho unikátní složení podporuje léčbu bakteriálních, kvasinkových a virových infekcí a podporuje hojení pooperačních lézí v oblasti genitálu.