Zapojte se s námi do nákupů OnaDnes a získejte 27% slevu při nákupu nad 500 Kč!   Získat slevu

Aerobní bakterie

Bakterie známe všichni jako mikroorganismy, které žijí téměř úplně po celém světě.

Malé jednobuněčné organismy bývají většinou tyčinkovitého tvaru a jsou maximálně několik mikrometrů velké.

Bakterie jsou opravdu všude, a proto je považujeme za nejrozšířenější organismus na zemi. Každý druh bakterie vyžaduje jiné prostředí pro žití, jinou výživu apod.

Anaerobní vs. Aerobní

Pojem aerobní využíváme, pokud mluvíme o prostředí či procesu, ve kterém je dostatečné množství molekul kyslíku (O2). Například tedy naše atmosféra je anaerobní prostředí, protože se v ní vyskytuje dostatečný počet molekulárního kyslíku (pro organismy, které v ní žijí – lidi).
Opak pojmu aerobní je pojem “anaerobní”. Za ten se označuje prostředí, kde obsah O2 spadá pod koncentraci 3 %, vyskytuje se tedy ve velmi malém množství nebo vůbec.

Aerobní bakterie jsou tedy mikroorganismy, které potřebují k životu kyslík.

V poševní mikroflóře se vyskytují jak aerobní bakterie, tak anaerobní. Pakliže se jeden z těchto druhů přemnoží, vzniká poševní zánět – Aerobní/Anaerobní vaginitida. Častými průvodními jevy této nemoci je hustý, zapáchající výtok, svědění a pálení pochvy či bolesti při pohlavním styku.

Na tuto nemoc využíváme v praxi antibiotika, které bývají z 90 % účinné. Nemoc zjistí lékař stěrem poševní stěny a nasadí příslušná léčiva.

Aerobní vaginitidu můžete dostat do svého těla při nedostatečné hygieně. Vyzkoušejte náš mycí gel Gynella® Intimate Wash a předejděte tak nechtěným problémům s přemnožením aerobních bakterií. Správná hygiena je základ!