Zaregistrujte se a získejte slevu 10% na svůj první nákup!   Registrovat

Vaginální dyskomfort

Vaginální dyskomfort je široký pojem, který zahrnuje příznaky infekce, vaginální suchosti, podrážděnosti po styku nebo i po sportu. Vaginální dyskomfort se může projevovat výtokem, opuchnutím, bolestí, svěděním, pálením či jiným nepříjemným pocitem. Můžeme ho pozorovat i u močové infekce, která bývá s tou vaginální velmi úzce svázaná. V pochvě je velmi křehký systém symbiózy bakterií, kvasinek, prospěšných laktobacilů a právě při narušení této rovnováhy dojde k dyskomfortu, který následně vede až k možnému zánětu. Ne vždy však musí jít o klasický zánět nebo kvasinkovou vaginitidu. Velmi častá je i vaginální suchost, například u žen po menopauze, kdy je suchá sliznice více náchylná k oděrkám, vstupu infekcí a může docházet ke svědění či pálení.

Je tedy velmi důležité si všímat dalších přidružených symptomů. Pokud žena má:

• hustý bělavý výtok, svědění a pálení – jde pravděpodobně o kvasinkovou vulvovaginitidu,
  • do zeleno-žluta zbarvený výtok a tzv. rybí zápach – může jít o bakteriální vaginitidu,
  • nepříjemný až bolestivý pocit při a po styku – může jít o pouhou vaginální suchost,
  • vaginální dyskomfort, který provází pálení, řezání při močení a bolest podbřišku – je dost pravděpodobné, že se jedná o močovou infekci.

Mnohé ženy mají tyto příznaky již vypozorované a vědí, že se kvasinková infekce ráda vrací.  Většinou mají doma již nějakou první pomoc – globule na zavedení do pochvy, krémy, gely apod. Ženy trpící vaginální suchostí již preventivně používají lubrikanty nebo speciální vaginální krémy či globule zajišťující zvlhčení a nevysychání sliznic v kombinaci s kyselinou hyaluronovou. Na ostatní příčiny jsou nutná antibiotika na lékařský předpis. Pokud si nejste jisté nebo se k dyskomfortu přidal nějaký příznak, na který nejste zvyklé (krvácení, bolest, teploty, neobvyklý výtok), určitě ihned navštivte svého gynekologa k určení správné diagnózy a léčby.

Řada GYNELLA® Silver nabízí zdravotnické prostředky s patentovaným složením na bázi antimikrobiálního stříbra, které podporuje léčbu akutních i opakujících se vaginálních infekcí a ulevuje od nepříjemných pocitů s nimi spojenými. Složení produktů GYNELLA® Silver navíc obsahuje látky, které intimní partie hydratují a regenerují. Na vaginální suchost můžete vyzkoušet GYNELLA® AtroGel vaginální gel obsahující kyselinu hyaluronovou, sójový isoflavonoid genistein a TIAB® komplex.

GYNELLA® AtroGel 7 x 5 g
Vaginální gel s kyselinou hyaluronovou pro prevenci a podporu léčby vaginální suchosti a atrofie.