GYNELLA Poradna

Jaká jsou rizika vaginální infekce a jaká je prevence?

Infekce nebo zánět ženských orgánů je nepříjemná záležitost, se kterou se setkala asi každá žena nebo dívka. Zánět může postihnout kteroukoli část ženského pohlavního ústrojí. Naštěstí existují způsoby, jak riziko těchto nepříjemných obtíží minimalizovat, nebo alespoň omezit.

Mezi zánětlivá onemocnění ženských pohlavních orgánů patří zánět vulvy (vnějších pohlavních orgánů), vaginy, krčku děložního a v nejvážnějším případě také zánět pohlavních orgánů uložených uvnitř malé pánve (děloha, vejcovody, vaječníky, souhrnně označovaný jako hluboký pánevní zánět). Obecně je dobré tato onemocnění nepodceňovat. Pokud se totiž zánět dostane až
k orgánům uloženým v malé pánvi, jako jsou děloha nebo vejcovody, může způsobit změny, které negativně ovlivní například plodnost ženy na celý život, uvádí dr. Klára Braunová, gynekoložka.

Mezi hlavní rizikové faktory infekce patří:

• léčba antibiotiky (zvyšuje se riziko osídlení pochvy kvasinkami),
  • období těhotenství,
  • špatně kontrolovaný diabetes,
  • imunosupresivní léčba, která je nutná u některých onemocnění
  • nevhodná hygiena.

Rizikové faktory pro vznik hlubokého pánevního zánětu jsou především:

• sexuálně přenosné infekce

Hluboký pánevní zánět se může objevit u ženy každého věku, výrazně větší riziko však hrozí sexuálně aktivním ženám mladším 25 let, obecně ženám v reprodukčním věku nebo ženám se zavedeným nitroděložním tělískem.

Existuje prevence proti vaginálním infekcím?

Jedním z preventivních kroků, jak se vyvarovat vaginálním infekcím je intimní hygiena. Ženy i dívky by měly dbát na každodenní hygienu a neopomíjet ani hygienu po pohlavním styku. Řada produktů GYNELLA je speciálně vyvinuta pro ženy a dívky od 3 let a obsahuje GYNELLA Intimate Wash – mycí gel určený pro pravidelnou intimní hygienu ženy, GYNELLA Intimate Foam – jemnou sprchovou pěnu na mytí i holení intimních partií a GYNELLA Girl Intimate Wash – mycí přípravek pro intimní hygienu dívek již od 3 let.

V případě vaginálních potíží Vám doporučujeme vyzkoušet naši novinku Gynella Silver Gel s patentovaným složením. Gynella Silver Gel je ochranný gel, jehož bázi tvoří TIAB, mikrokristalický oxid titaničitý s kovalentně vázanými ionty monovalentního stříbra. Jeho primární funkcí je vytvořit ochrannou bariéru, která izoluje a chrání poškozenou tkáň a vytváří co nejlepší podmínky k prevenci recidivy bakteriálních, plísňových a virových infekcí, zejména herpetických.

Bohužel neexistuje stoprocentní recept, jak se gynekologickým zánětům zcela vyhnout, ale dodržením těchto zásad jim můžete předcházet.

Prevence zánětu vulvy:

• Nepoužívejte barvené a parfémované vložky nebo toaletní papír.
  • Po koupání se převlékněte, nenoste zbytečně mokré plavky nebo i spodní prádlo delší dobu.
  • Nenoste příliš těsné a neprodyšné spodní prádlo.
  • Zachovávejte přiměřenou (dostatečnou, ale nikoli přehnanou) osobní hygienu.

Prevence zánětu pochvy:

Preventivní opatření u zánětu pochvy jsou podobná jako v případě zánětu vnějších pohlavních orgánů (vulvitidy). Protože některé mikroorganismy vyvolávající zánět pochvy jsou sexuálně přenosné, je kromě toho důležité dodržovat zásady bezpečného sexu a dbát také o zdraví u svého sexuálního partnera.

Prevence hlubokého pánevního zánětu:

• Protože hluboký pánevní zánět je nejčastěji způsobený sexuálně přenosnými mikroorganismy, je nejdůležitějším preventivním opatřením nerizikové sexuální chování a dodržování zásad bezpečného sexu.
  • Ženy se zavedeným nitroděložním tělískem musí absolvovat pravidelné gynekologické kontroly a po určené době nechat tělísko vyjmout.

Pokud máte další dotazy k tomuto tématu, neváhejte se zeptat paní MUDr. Kláry Brunové na: poradna@gynella.cz

11/10/2017 GYNELLA Poradna
Dokupte zboží za 599 Kč